15.8.08

We are not alone

Många frågar sig om vi är ensamma i universrum. Finns det liv på andra planeter? Finns det civilisationer som vi skulle kunna lära oss av eller varför inte kriga lite mot?

Själv tror tycker jag att det är fånigt att ens tvivla på saken. Universrum är STORT och det e fan klart att det finns andra planeter som huserar idioter som oss. Vi tycker oss se tecken överallt på att aliens landat och kanske till och med knallar omkring mitt ibland oss.


Vi ser spöken och monster. Loch Ness och andra odjur har länge gäckat oss. Nu säger sig några lirare ha stött på Big Foot, eller "Storfot" som han kallas på svenska tydligen. De (Matthew Whitton och Rick Dyer) jobbar som, och den här titeln gillar jag, "proffesionella Storfot-jägare". Snacka om ett skönt visitkort. De har nu tydligen hittat en "Storfots" kropp ligga och skräpa i skogen. Kolla in artikeln HÄR. Vad det blir av det får vi väl se.



Här har ni Tenacious D:s version av det hela. En otroligt bra låt som jag ofta glider runt med i min mp3-spelare.

Förra säsongen skulle vi (Storvreta IBK) springa ner till Jakobsbergs sporthall och hämta hem 3 enkla poäng. Det visade sig att vi glömt vårt bortaställ så vi fick spela i Spiders fula bortaställ i bästa vägverketfärg. Behöver jag nämna att Järfälla spöade oss? Jag var under matchen bänkad men fick kliva in tre byten. Fick ett mål bortdömt om jag inte minns helt fel. (sanningen var att det var avblåst innan jag ens fick chansen att göra det men jag stod fri och skulle såklart hängt och avblåsningen var såklart helt felaktig. Jag kan ju inte rå för att jag är stark eller hur?!)

Vi är inte ensamma. Det har hänt igen. Inte för oss utan för GAIS i Allsvenskan. Kolla HÄR.

Nu är det dags att tagga lite mer inför morgondagens möte med Vreta (Matchstart 15:15 i Allianshallen) Rykten säger att de är livrädda för oss och att spelare efter spelare fejkar skador bara för att de inte vågar möta ångvälten från Årsta. Jag kan förstå dom. Liksom många lag i den norra ettan denna säsongen ska komma att frukta vår mäktiga lagmaskin.

Okej då, jag försöker hetsa lite såhär innan drabbning, men är inte det bara charmigt då?

/Mr Klister

6 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det charmigt :o)
Det ska bli kul att se er mötas idag, ser fram mot en kul match.

Anonym sa...

Hej johan! Kan du kontakta mig? et gäller en hemsida! Du vet vilken!
Chrille_31@hotmail.com

Anonym sa...

Innebandymagazinet verkar ha startat egen blogg
Innebandymagazinetfans kallas den i folkmun, de hatar Sjöstrand och ger sig själva en klapp på axeln. Läs där.
http://adamfribergszorroblogg.blogspot.com/

Anonym sa...

Ang. Bigfoot..
Surprise surprise!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3138178.ab

Anonym sa...

[B]NZBsRus.com[/B]
Escape Slow Downloads Using NZB Files You Can Easily Find High Quality Movies, Games, MP3 Albums, Software and Download Them at Rapid Speeds

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]Newsgroup[/B][/URL]

Anonym sa...

You could easily be making money online in the underground world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat seo techniques[/URL], It's not a big surprise if you haven’t heard of it before. Blackhat marketing uses little-known or little-understood avenues to produce an income online.