14.8.08

Vi välkomnar jokern till Årsta IK

Mycket är på gång i Årsta IBK. Vi har klarat av vår första träningsmatch galant. Vi har börjat hitta rätt i våra positioner i vårt nya spelsystem. Vi, som är nya, har börjat känna oss mer hemma. Vi har nu även signat en ny spelare till truppen. För kul skull så kan vi kalla honom för "Jokern". Jag gillar den beskrivningen för den passar nog ganska bra på karln. Ett riktigt bra nyförvärv för oss som kommer spetsa till våra led inför säsongen. Skönt också att truppen börjar forma sig och det kan bli en riktigt trevlig säsong till slut.


Jasså, du vill veta vem det är? Då har jag ett bra tips. Se till att komma ner på vår träningsmatch mot drakarna Storvreta IBK i allianshallens A-hall nu på lördag. Matchstart 15:15 och då kommer vi i Årsta helt klart att få bekänna färg. Då kommer ni få se honom "in action" mot de röda. Ska bli intressant att se vad han kan uträtta.

För min egen del kommer det självklart att bli ett jättebra tillfälle att visa mina gamla lagkamrater hur en slipsten ska dras. Även om jag ännu inte kan skjuta slagskott utan att tappa klubban så tror jag att min hand kommer vara helt klart spelbar och inget nämnvärt problem för mig på lördag. Även vår joker har ju en del känningar i Vreta (ledtråd).

Det där med dåliga genrep brukar man ju säga blir bra premiär. Vi hade det helt klart lite tungt i min lina idag på träningen. Jag skapade ett par lägen men kan inte påstå att jag är särskilt nöjd med att släppa in två mål och inte göra något eget. Nej, jag stoppar in det med resten av bränslet till på lördag helt enkelt.

Jag har börjat gå fram och tillbaka till jobbet eftersom min ena cykel blivit stulen och min andra är ett vrak. Det är ganska skönt måste jag säga och något som jag hade tänkt att jag skulle göra redan förra säsongen då det helt enkelt är bra för kropp och själ. Nu har jag helt enkelt blivit tvingad till det och jag tycker som sagt att det är ganska soft. Hur långt det är vet jag inte men det är en bra bit när man går.

Nej, nu är det dags att tugga i sig lite taggtråd så man är rejält taggad på lördag.

Glöm nu inte, allianshallen på lördag klockan 15:15. BE THERE!

/Mr Klister

5 kommentarer:

Anonym sa...

Årsta IK?Spelar du i damlaget eller?Årsta IBK heter det.

Mr Klister sa...

>> anonym

Nu vet jag inte vad du pratar om. Jag skulle väl aldrig drömma om att tappa bort bokstäver. Ännu mindre skulle jag vara en sån som ändrar i mina blogginlägg :P

Anonym sa...

Vem var nu denna joker för oss som inte hade möjlighet att se matchen?

Anonym sa...

Jag gissar på att det var Gurra som var jokern? Såg att han gjorde mål direkt. Det var väl en riktig rökare som vanligt...

Man kanske blir tvungen att göra ett gästspel i Alliansen under året för att se lite magi.

Lycka till!

Mr Klister sa...

>> LG

Ja du Lasse, det är mkt som händer nu i dagarna. Den som var jokern har nu trollat bort sig själv och är inte längre med i Årstas A-Trupp. Suget efter innebandy fanns helt enkelt inte och det är tråkigt att en så duktig spelare lägger av.

Patrik Jansson var den hemlige.

Dock kunde ni som var och kollade å måndagens match se att ett nytt nyförvärv presenterade sig i Årstadressen.