3.8.08

Innebandyns framtid

Läste på ÖSK:s hemsida det jag själv vetat om sedan tidigare. Släkten Selander sprider sig inom innebandyn. Mina två kusiner, Maja och Anna Selander är aktuella för att plockas upp i ÖSK:s A-trupp. Kul att de är tilltänkta redan inför den kommande säsongen. Nu är det ingen brådska då de båda har tiden för sig och har en hel del år kvar som juniorer.

Läs artikeln själva.

Om de lärt sig något från mig vet jag inte men jag hoppas att jag kunnat bidra med något under den återkommande julinnebandyn vi instiftat som en tradition i Ö-vik. Denna jul kanske blir första julen som de har spelat i ett elitserielag, vem vet.

På tisdag börjar min säsong på allvar. Jag har verkligen hunnit med att ha semester denna sommar och jag är väldigt glad för det. Kanske är det första året som jag inte gått omkring och rålängtat tills klubban ska dammas av och vi ska få kliva in i hallen. Men det beror mycket på dens trålande solen och att jag träffat många nya människor denna sommar.

Nu är det iaf dags att styra fokuset mot innebandy. Jag känner mig själv och kommer formodligen att slukas totalt av sporten i mitt liv när säsongen börjar. Fullt fokus med andra ord. Det ska bli enormt inspirerande att se vad det nya laget kommer att kunna prestera. Och det första siktet är givetvis inställt på vår träningsmatch mot stadens stolthet Storvreta den 16:e augusti i allianshallen. Hoppas att det kan leta sig ut lite publik också så att det blir en fin inramning.

Kul att Sirius går bra också. De stog för en härlig skräll och vann turneringen i TJeckien. Ifjol vann de Båstad outdoor open och i år vann de i Tjeckien. Det ska bli intressant att se hur det kommer gå för dom under säsongen. Jag har redan hunnit slå vad om en bira att vi (Årsta) kommer att ta poäng av dom. Vi får se hur det blir. De kommer förmodligen tycka att det är lika tråkigt att förlora mot oss som vi kommer tycka det är kul att vinna mot dom. Motivation inför det mötet lär det inte finnas någon brist på.

Imorgon är min semester slut, kul!

/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, står under din profil att du spelar i Storvreta, det stämmer alltså inte?

Mr Klister sa...

>> Anonym

Tjaa, det stämmer lite för att jag tillhör Storvreta och det stämmer inte eftersom jag blivit utlånad till Årsta i division ett.