11.8.08

Cheer for Årsta IK

Så var helgen över och vi har nu hunnit med två träningar, två teoripass, ett möte och slutligen en match mot Åkersberga. Vi har gått igenom det spelsystem vi kommer att spea under säsongen och jag måste säga att det känns bra att så många i laget kommit in i det snabbt. Självklart är vi inte ens nära att vara fullärda och det är mycket som saknas men det mesta är detaljer och i det stora hela så har vi koll på vad vi ska göra på banan.

Matchen blev inte särskilt spännande och vi gick segrande ur den med siffrorna 13-1. Jag fick komma fram och hänga ett par baljor (släng för att göra mål om du inte är innebanndyspelare själv). Det känns helt klart som att självförtroendet är på väg tillbaka efter att ha blivit ganska misshandlat under förra säsongen. Dock borde jag pillat in MINST ett mål till, kanske två.

Under helgen var det även cheercamp i fyrishov och jag måste erkänna att det spritter i benen. skulle vara väldigt kul att få några timmar med de där duktiga intruktörerna och få lära sig att volta och studsa runt. Sedan kanske den där korta kjolen och sporttoppen inte skulle passa så bra på mig men det är ju en annan historia.



Jag slänger upp en gammal klassiker bara för att jag blev inspirerad. Kul grej att göra på dansgolvet eller kanske som målgest när Anton hänger den i klykk.



För er som var och tittade och undrade hur det gick med min handskada så kan jag lämna lugnande besked. Inget är brutet men en ordentlig mjukdelsskada som resulterat i en rejält öm och uppsvullen hand. Det ska inte vara någon fara för spel i längden.

Nu är det dags för hemkörning av spa, mat och massage. Inte dumt!

/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

Selle,jag kan komma förbi på en träning och lära er lite stunting,motions och hopp(suger på gymnastiken,tackade nästan nån där ovan att mitt knä värkte som f-n) om ni vill. Men att lära er pyramider och partner stunting är dock omöjligt,för det tar ett par år att lära sig allt ordentligt för att folk inte ska skada sig...

Sporttoppen och kjol kan du nog skita i,inte ens vi kvinnliga cheerleaders har kjol när vi tränar,bara när vi tävlar...

Cheerleading luktar inte parfym och hårspray utan svett och tigerbalsam

Mr Klister sa...

>> i

Jag är nog mest intresserad av allt detta i tanken och inte i praktiken. Men tackar för erbjudandet.