9.8.08

Galen? Nej Innebandyspelare!

Ja, nu sitter man här, uppstigen klockan 08:00 på en lördag. "Har inte du helg nu?" kanske någon frågar. "JO, jag jobbar ju bara på veckorna", kanske jag skulle svarat. "Men vafan gör du uppe såhär tidigt så?". Jag ska spela innebandy. Vi, i Årsta , har en fet träningshelg som inleds idag klockan 09:30 i Magister på Fyrishov.

Det kanske låter som att jag gnäller men så är det faktiskt inte. Jag har ju faktiskt valt att spela av egen fri vilja och jag tycker om att göra det. Alla dessa uppstigningar och blåmärken är värt det. Det är helt enkelt jävligt kul. Appropå blåmärken så skaffade jag mig ett sånt förra träningen, tack för det Jacke. Det jämnar säkerligen ut sig på en säsong skulle jag tro.

Magget skriver om skrällen HÄR. Lillebror skriver på sin webbplats. Och Västerbottens folkblad skriver på sin webbplats. För det första måste jag, som gammal Citylirare säga att det är kul att City så ofta spöar Dalen. De har vunnit en hel del av de heta möten i DM-finaler de senaste åren. De kan bli en otrevlig överaskning för många av dagens SSL-lag. Sanningen är att de tränat och betett sig som ett SSL-lag i flera säsonger och det är därför som jag tror att de kommer vara redo när nu chansen kommer.

Om ni, som jag, brukar titta in lite nu och då på Citys Webbplats vet ni också att de har en otrolig uppdatering. Det är spelarintervjuer och bildreportage var och varannan dag. De har en mer levande sida än många andra. Kan rent av slå näst intill alla SSL-lag på fingrarna där.

Hur långt kommer laget att räcka då? Ja, svårt att sia om men jag både tror och hoppas att de kommer hålla sig kvar och att de i längden kan ta steget förbi Dalen och åter igen kan bli stadens storebror. Så att ordningen blir återställd.

Nej, nu är det dags att knata iväg. Man måste förbereda sig på säsongens första träningsmatch. Vi spelar mot Åkerberga imorgon 13:30 vs Åkersberga i Allianshallen. Kom och titta om ni är intresserade.

/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var det roligt att titta på tumblingen och stuntclass i lördags?
Citat Storvretas juniorer: Ska vi gå och kolla på gymnastiken?

Mr Klister sa...

>> Anonym

Det var faktiskt ganska roligt att kolla på när de små cheerleaderstjejerna och killarna fick träna volter och alla möjliga olika pyramider. Nästan så att an blev lite sugen själv :P