18.2.08

Torsken snart utdöd

Tråkigt som fan att åka till solna, och se laget slita som djur men inte få med sig ett piss. Ungefär så sammanfattade Forsman det hela efter matcen. Det känns ganska talande för hur det såg ut igår. Vi torskade med 6-5 och AIK:s superfemma gjorde massor med mål, sex stycken närmare bestämt (även om två tillkom i powerplay).

Jag har läst både på Innebandynytt och på Aftonbladets webbplatser om att AIK:s publik var så bra. Att de lyfter laget så bra osv vidare. Jag blir ärligt talat jävligt ledsen när jag ser det som utspelar sig på läktaren och bland AIK:s så kallade fans. De beter sig som idioter helt enkelt. Den som, med högst röst, lyckas skrika Fitta, kuk och finnjävel mest verkar stå högst i kurs i denna krets. Att AIK med deras spelare i spetsen hyllar sin publik och den så kallade svarta armén är för mig tragiskt.

Nu är det såklart inte ALLA i publiken utan endast ett fåtal jag pratar om. Den större delen av publiken sköter sig utmärkt och ger sitt lag ett bra stöd när AIK lyckades göra hål på oss. Detta till skillnad från några få som tyckte det var viktigare att peka finger till oss än att hurra för att det egna laget gjort mål.

Nu är jag såklart bitter eftersom vi inte lyckades bryta ner innebandylaget AIK och ta med våra tre poäng hem till Uppsala och det kan man tycka gör mig ganksa subjektiv i frågan. Det är klart att allt som står i min blogg är subjektivt eftersom det är min blogg och jag här skriver precis vad JAG vill.

Jag tycker som sagt att det är väldigt synd att inte spelare och framför allt föreningen AIK inte gör något åt situationen utan istället hejar på och stödjer dessa idioter. Men det som absolut är värst av allt detta är att där sitter en av de allra största gaphalsarna, som inte kan säga mer än tre ord utan att blanda in ord som idiot, kuk, fitta eller helvete, med ett väldigt litet barn i famnen. Det gör mig seriöst (och nu passar även jag på att ta till med lite kraftuttryck) JÄVLIGT ledsen. Här kan vi snacka om att misshandla ett barn. Jag tvivlar på att Jihde är så sugen på at låta sina söta tjejer sitta brevid dessa individer, eller vad tror ni själva?

Dagen har jag tillbringat med att surfa runt lite på youtube och stött på dessa feta träningsvideor (video1 och video2). Jag blir ruggigt träningssugen och skulle älska att bli utsatt för denna träning/tortyr. Snacka om att man skulle se resultat. Efter säsongens slut kanske man ska testa vilken tid man klarar av att göra detta träningstest från träningen innan filmen 300. Jag menar att bara inleda och avsluta med 25 pullups är ju inget som man gör i en handvändning, än så länge .

Idag är det träning igen och nu är det bara att bita tag i relingen och öka inför slutspelet. Kul föresten med spänningen i de nedre regionerna och framför allt att Warberg nu blivit besegrade av isbrytaren från norr. Grattis Kalle Klykk, är det dags att komma igång nu eller?

/Mr Klister

5 kommentarer:

Anonym sa...

Selle,vilken tur att publiken i Fyrishov sköter sig då, men faktum är ju att AIK:are är idioter... Eller vad tycker du?

Anonym sa...

Två själar och en tanke...
Jag skrev om samma sak tidigare idag. Man blir så illa berörd av att se vuxna människor bete sig så, med ett litet barn i famnen tom.

Anonym sa...

Håller med dig till fullo. Hoppas spelarna och ledare i AIK läser detta. Hoppas du blev lika slutkörd på träningen som mannen i filmen =)

Anonym sa...

Ja det har gått så långt att man drar sig för att gå dit med sitt egna barn. Och när 13 åringen själv komenterar " stackars den bebisen som måste ha en sån pappa"
Detta var förra säsongen och då satt barnet i en bilbarnstol brevid mannen ifråga utan hörselkåpor !!!
Otrevligt är ordet.

Mr Klister sa...

>> ida k

Vår klack sköter sig utmärkt. De överröstade hela Solnahallen större delen av matchen och stödjer oss enormt. Vi spelare kan bara buga och bocka.

>> Mona

Ja, trist är ordet.

>> anonym och anonym

Jag blev inte slut alls för vi spelade pingis idag. Att jag sedan visade mig vara kass gjorde inte saken bättre.

Mmm, tragiskt är ordet. Skönt att din 13-åring verkar mognare än de icke nämnda.