14.2.08

Skott i råttan?

Slötittade lite på Dalen vs Iksu när jag kom hem från dagens träning. Måste säga att jag är mer imponerad av de svarta (Dalen) än jag är av de vita (Iksu). Inte för att jag tyckte att de var bättre men för att Iksu, enligt min mening, borde köra över de orutinerade dalentjejerna.

Jag såg inte hela matchen utan ungefär sista halvan. Tydligen ska Iksu varit bra mycket bättre i början. Iofs så litar jag inte direkt på våra "expert"kommentatorer.

Vi har ju hunnit med att göra premiär i rutan också. I måndags brottade vi ner ett ganska håglöst Täby. Den vinnarinstinkten och tändningen som fanns i matchen när de slaktade AIK såg vi inte mycket av. Jag har lite svårt att bestämma mig för om det var vi som helt enkelt neutraliserade dem eller om de inte kom upp i sin normala standard. Att de inte kunde störa oss var iaf rätt uppenbart. Säker seger trots ett smått enormt sparkapital, i mig själv, på bänken hela matchen. Snacka om att man börjar bli ordentligt taggad att kliva in där det händer (på planen alltså, och inte bara under värmningen).

Tänker med jämna mellanrum tillbaka på tiden i IF Vesta. Jag blev även påmind av att jag snackar lite med Mentorn, "The White Wizard" Liljegren på msn. Det var fan tider det. Det känns väldigt sorgligt att dagens trupp (Storvreta/Vesta) inte verkar klara nytt kontrakt. Under lång tid denna säsong har jag trott att de skulle klara av det men nu ser det INTE ljust ut.

Sammanhållningen i det laget var helt otrolig. Vi var en stomme av spelare som stannade kvar och tränade hårt och hade mycket roligt ihop. Vi vann helt otrolig många matcher under tre säsonger för att sedan möta på en del motstånd i division ett norra förra säsongen. Vi lyckades i alla fall hålla oss kvar som nykomlingar. Anekdoterna från denna tid och alla matcher, träningar och inte att förglömma fester är otroliga och det finns många många sådana på lager.

Slutligen tycker jag att det var synd att man inte fick se fler mål i dagens dammatch. Kanske att iksu skulle tjäna på att dra ner tempot i sina matcher så att de sedan skulle kunna växla fart istället. Det känns lite som att deras matcher går i ett konstant högt tempo. Nu är det iofs en av deras styrkor att de maler på och det är inte många lag som orkar stå emot det. Nåja, jag är inte coach ännu men kanske kan bli.

Dök på en film om ett par sköna lirare som gör livet enkelt.


over and out.

/Mr Klister

Inga kommentarer: