20.2.08

Jobba med blogg eller blogga med jobb?

Sitter på jobbet. En av få lugna stunder idag och jag smiter helt enkelt ifrån en stund, det är jag värd. Vi har varit en hel timme i C-hallen på Fyrishov idag. C-hallen kallas även för hoppgropen av vissa.

Det är helt enkelt ett jättestort rum med alla möjliga gymnastiska leksaker. Framförallt finns det trampoliner. En av dom är även nersänkt i nivå med golvet och det finns ett hav på varje sida fyllt med skumgummi. efter en timmes skrattande och hoppande var jag dyblöt av svett. Barnen hade såklart kul de med, kanske inte lika kul som just jag men ändå. Jag skulle kunna bo i den hallen en månad i sträck och skulle tycka att det var underbart varje sekund. (Självklart måste jag bryta med lite innebandy någon timme per dag och kanske hinna slänga i mig en matbit och så men annars skulle jag trivas bra)
Idag är det träning igen och jag längtar faktiskt. I söndags blev det inte mycket bollkontakt för mig och i måndags blev det pingisturnering och lite zorrolek. Jag inser själv att jag nog är ganska skadad av sporten då jag känner av abstinens efter två dagars uppehåll från innebandy.
Idag ska jag snacka lite med vår egen Antoine. Det ska bli intressant å se vad som framkommer där.
/Mr Klister

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jobbar du med?

Mr Klister sa...

>> mona

Jag jobbar med autistiska barn åt Uppsala kommun.

Anonym sa...

Selle,vi skiter i att lira brännboll mot er i år och hyr hoppgroppen istället! dyrare,men 10ggr roligare.
Skulle vilja se Mihu och Öhman hoppa runt där bland skumgummikuddarna...

Mr Klister sa...

>> Ida k

Jag är visserligen ett fan av brännboll men hoppgropen är sanslöst rolig. Kör på det!