22.2.08

Gängtappen räddade dagen

Otroligt förbannad idag på träningen. Jag var dålig och det gör mig förbannad, USCH! Kände direkt att jag ville skylla på klubbstrul eller träningsvärk eller otur eller i stort sett vafan som helst. Synd bara att jag vet att det berodde på mig själv och ingen annan. Nå, bättring på lördag då vi blivit tilldelade en lite extra tidig träningstid, tack för det.

I tisdags köpte jag ett nytt vardagsrumsbord. Jag var jättenöjd och skulle bara montera upp det efter att ha burit hem det från stan (gratis träning). Allt fungerade som en klocka tills det var ett ben kvar. Gängen som satt fast i bordet strulade och det gick åt helvete att sätta i det sista benet, kanske dålig hålvana som satte stopp, vad vet jag.

Tur är att jag har min alldeles egna snickare (Adde, Cap, Johansson) på besök under kvällen för att bevittna en rätt så dålig champions league-match mellan en trött Zlatans Inter och en benig Crouchs Pool. Han tipsade om att köpa en gängtapp så skulle det lösa sig. För er som inte känner mig kan jag avslöja att jag har en väldigt lång stubin när det gäller människor men när det är döda ting vi pratar om så brinner det till snabbare än fort. Tack för den enkla lösningen (som såklart fungerade utmärkt och mitt bord börjar nu känna sig hemma i lägenheten.

Matchen då? Domaren sabbade och visade ut en tatuerad italienare och visade otroligt dålig känsla där. Han kommer skämmas när han själv ser repriserna. Han var även inne och dömde en match dagen efter och jag snokade upp ett par värdelösa domslut även där. Inter försvarar sig och Pool lyckas på något sätt, till slut, få hål och göra mål. Att sedan Steven får göra tvåan är precis så typiskt som det bara blir i fotboll. Marginalerna är sjukt små. Men bara att gratulera till ett bra läge inför returenmen som ni vet, it aint over...

Nu blir det lite armhävningar innan jag hoppar i sängen. När jag är klar med det så går jag nog och lägger mig.

/Mr Klister

Inga kommentarer: