15.2.08

Snön ligger vit på taken...

...och överallt annars också som det ser ut nu.

Jag sitter och tittar ut genom mitt fönster och det formligen ÖSER ner snö. Det har nog snöat mer på den timme det nu snöat än under hela resten av den vinter vi haft hittills. Stora feta snöflingor som bara yr omkring överallt. Det blir väldigt vackert när det är vitt ute tycker jag. Jag skulle gett mig ut med min kamera för länge sedan om det inte vore så att batteriet ligger på laddning.

Hoppas verkligen att temperaturen sjunker lite så att vi får se snön ligga kvar i åtminstone några dagar.


Tyvärr verkar det som att snöyran är på väg att avta och himlen spricker upp. I brist på nytagna bilder så bjuder jag på en bild från ifjol (det kan tänkas att bilden är två år gammal också jag är inte helt säker).

Det är skönt med en dags vila från innebandyn för att samla krafter inför lördagens träning och framförallt söndagens match. Vad som än händer så kommer det vara en upplevelse att uppleva en match i solnahallen från ett nytt perspektiv. Jag har sett en hel del matcher med aik från läktaren och ofta med min ex-tränare David Ahlmark.

Jag gillar inte aik, inte alls. För ett par säsonger sedan så spelade de en grymt fartfylld innebandy som var rolig att titta på men de har ändrats en hel del. Ska man vinna titlar så krävs en lite annan inställning och det är helt okej, även om det blir tråkigare att se på.

(Råttan?)

För mig så är en aik:are en typisk stockholmare. Någon som tror att han/hon är större, snyggare och bättre än alla andra. Jag har svårt för personer med den attityden helt enkelt. Man måste också komma ihåg att jag inte alltid bott i Uppsala utan härstammar mellan 50-60 mil norrut så ett visst stockholmsförackt bär man med sig från start.

Jag hoppas att jag finns med på banan och att det blir en tuff match där aik verkligen testar oss och vår vilja att stå upp för varandra. Då skulle jag trivas som fisken i vattnet, som en barracuda (som Alban skulle sagt). Barracudor har väl inte några större problem med råttor vad jag vet.

Fick ett sms igår vid midnatt. Otroligt uppskattat och det tackar jag för. Nej, om man skulle ta och beställa lite nya klubbor att spela med. Mina nuvarande börjar bli rätt slitna. Jag menar materialet är väl det som bestämmer hur bra det går, eller?

Jag funderar på att starta upp med någon slags "veckans ris och ros" eller någon lista eller något. Jag har bara inte kommit fram till på vilket sätt. Det känns lite tråkigt att göra något som är exakt likt alla andra. Om någon har något förslag så är jag tacksam

/Mr Klister

Inga kommentarer: