25.2.08

Pang bom och nu var det nya förutsättningar

En match spelades i SSL ikväll. Dalen tog emot Falun. Dalen var bra i början och visade otrolig hunger. Falun hade inte mycket att sätta emot. Erik Ställ fick oförtjänt mycket skit och hade en hel skopa otur men det kanske var rätt att göra en förändring för att det skulle hända något.

Det blev trots allt spänning och en hel del High Chapparall-innebandy. Matchen slutade även i moll. Helgesskog (som han blev kallad en stor del av TV-sändningen) är borta för resten av säsongen. I alla fall tror han det själv (LÄNK). Det kändes direkt när han lade sig att det var allvarligt. Otroligt jobbig sits för Falun som tappar sin ryggrad men framför allt lider jag oerhört med honom själv. Jag har genomgått en hel del skador i min karriär och jag unnar ingen idrottare detta öde. Inte för att jag känner dig alls Helge men jag lider med dig! Kommentarer som innebandy är inte allt och tänk på att det bara är en lek är så jävla bortkastade i det här läget. Hoppas att du kommer tillbaka!

Respekt till Supermats som skickar två grymma assist och borde haft minst ett till om bara lagkamraterna lärt sig hålla klubban i isen. Men vem kommer ihåg det en kväll som denna?

En annan stor nyhet är AIK-spelaren som fått fyra framtänder utslagna av någon snubbe med immunitet som inte kunde bli åtalad. Grabbarna grus i gulsvart var ute och svirade men träffade helt enkelt på fel snubbe (LÄNK). Tråkigt läge även för denne man. Hoppas att du kommer tillbaka. Sebastian Myrbäck är endast 18 år ung och kommer göra många säsonger till i Svenska Superligan och hans utveckling blir intressant att följa. Tråkigt dock att det är tragiska rubriker som ska marknadsföra innebandyn i våra riksmedier (LÄNK).

Dags att krascha.

/Mr Klister

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är det klart! Helgesson är definitivt borta från slutspelet.

Anonym sa...

Har du glömt detta!

http://www.youtube.com/watch?v=PT2xmLdahRo

/mange

Anonym sa...

Selle,var du och handlade på Willys på Björkgatan igår?

Mr Klister sa...

>> anonym

Jaa, det är helt klart en sorglig historia.

>> Mange

Jag glömmer INGENTING!!!

>> anonym

Det kan du hoppa upp och sätta dig på att jag var! Men var DU och handlade på Willys på Björkgatan igår? Och vem äro du månne?

Anonym sa...

Jag var inte där,men du handlade i min kompis kassa,och du var väldigt glad och skuttade fram enligt henne...