24.2.08

Bussblogg

Nu hade jag nästan lovat att bjuda på en bussblogg och då får försöka leverera. Putte "du tror du är stureplan men vi vet att du är ghetto" Nilsson är den vänlige själ som lånat ut sin laptop och gjort detta inlägg möjligt, tack för det.
Pokermarkerna ligger och vilar i Hannes baklucka så holdemspelet har lyst med sin frånvaro. Däremot började just ett parti "13" (för er som inte vet så är det en form av poker där man ska försöka få 13 poäng). Tugget började direkt i första given. Jag gillar helt klart trashtalk, det är ganska kul att bara sitta och lyssna. Mika verkar alltid sitta med ess när han själv ger och Patrik ligger på noll poäng (lika mkt som hans senaste sju seriematcher enligt honom själv). Själv skulle jag gärna spela ett parti plump men det blev helt nerröstat.
Vi har varit nere i Helsingborg och hämtat tre poäng. Några i laget har frågat sig vad som hänt med dom sedan förra säsongen. Min egen teori är att de blivit lite söndercoachade. Många ändringar och att de inte känner någon trygghet. Det är dock bara min högst subjektiva teori. Särskilt bra var de i alla fall inte.
Dr.Evil verkar trivas utmärkt mot skåningarna och skojade rejält med Fch:s målvakt Mattias Andersson. Två av tre mål smyger han in längst golvet.
JG var inte med på denna resa på grund av någon form av ryggstrul. Vi hoppas att det löser sig och att han kan vara tillbaka i veckan. Det resulterade i att Stenberg klev in som högerforward i andrafemman och jag fick chansen från start tillsammans med Putte. Det blev min första hela match i SSL och det var otroligt skönt att få det överstökat. Jag borde nog ha spräckt min nolla i målkolumnen när jag i slutet fick en bra chans men icke sa Nicke.
Ryktena om Hannes hörna hörs från både det ena och andra hållet och det är något som ska bli kul att följa.
Ni som vill kolla på lite bilder från matchen kan kliva in här och kolla (LÄNK). Till och med jag finns med på en. Peps vräkte ett skott i täck, gjorde inte alls ont.
UNT skriver om matchen (LÄNK)-
Magget använder bilder från ifjol och skriver om matchen (LÄNK).
Vretas webbplats skriver om matchen (LÄNK).
Suget efter en egen laptop börjar bli smått otroligt. Kanske Alina systems kan kliva in som personlig sponsor till nästa år och då kan de ju skicka in en laptop på köpet. Det ska jag nog jobba in, kan väl inte kosta dom så mycket.
/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till vinsten! Å kul att du äntligen fick en hel match:)

Anonym sa...

Kul att du fick istid hela matchen.. Bara och fortsätta kriga på :)

/#33