16.2.08

SSL nästa?

Umeå City tog idag ett steg närmare "klivet".

De besegrade Granlo hemma med 5-3. Spänningen i den norra ettan är grym. Om bara City kan hålla nerverna i styr och vinna resten så kommer de ta det berömda klivet. Nu har de legat högst upp i serien ett längre tag och samma sak har gällt hela den tiden (vinn resten så är det klart). Dock känns det som att de sumpat så många chanser att döda kampen att det nu kan gå hur som helst.

Jag skulle inte bli förvånad om båda lagen tappar poäng dessa sista matcher. Jag har trott stenhårt på mitt gamla gäng länge men de senaste helgerna har de gjort mig rejält besviken med idel poängtapp. Umeålaget ska möta Ö-vik nästa omgång. Det är nog det allra svåraste laget att möta i det här läget. Att de skulle lägga sig för Citys skull är verkligen inget som kommer ske, det kan jag lova! Sedan avslutar de med Sundsvall City borta.

Sundsvall som mycket väl kan bli tvugna att slåss för sina liv för att hålla sig kvar i serien i denna säsongens sista match, inte helt enkelt det heller.

Gävle ska imorgon slakta seriejumbon Storvreta/Vesta hemma i Träffen. Med tanke på hur dåligt laget spelade förra helgen när de bara skulle hämta hem tre poäng från Årstamatchen så kommer det INTE bli någon enkel seger. De två sista matcherna är Mora borta och hatderbyt Alba borta.

Om Alba fick möjligheten att spela bort Gävle från chansen att gå upp i SSL så kan jag garantera att de kommer göra allt som krävs för att de ska lyckas. Vad jag förstår råder det en hel del ont blod mellan dessa föreningar. Sedan kan jag tänka mig att de flesta spelarna inte är inblandade i denna osämja utan att det förmodligen är några inavlade eldsjälar som vårdar någon gammal tagg de fått i sidan en gång för länge sedan.

Själv så ska jag åka taxi för drabbningen mellan AIK vs Storvreta imorgon. Otroligt vad det kommer bli en hård kamp om de tre poängen. Skulle varit kul att få en chans att proppa den där Kranberg ordentligt, han har jag aldrig gillat. (lite hets måste man ju få bjuda på såhär dagen innan en tuff match eller hur?!)

Vi syns i siktet!

/Mr Klister

Inga kommentarer: