20.2.08

Baland smygkikar på brudarna

Min bloggkollega Baland Reza(för er som inte vet så håller han Ehsan som förebild och är även ivrigt påhejad av allas vår Sjöstrand och beskriver sig själv som "Jag är en ung man från Umeå med stora machokomplex") har skrivit en krönika på Innebandynytt.

Krönikan handlar om daminnebandy och framför allt mötet mellan Rönnby och Iksu härom dagen. Ganske trevlig läsning tycker jag. Nu är jag lite skadad av en gen som gör att jag lätt hakar upp mig på särskrivningar och stavfel i andras texter. I min egen sal smyger det sig såklart också in fel men de undgår jag av någon anledning att upptäcka.

Och varför skriva ett helt inlägg om detta undrar ni nu? Det ska jag svara på. Jag klipper ut ett litet avsnitt som gör det hela otroligt kul. Det blir roligare om man läst allt innan men har man bara i tanken att det handlar om daminnebandyn så räcker det långt. Det har även slagit mig att detta inte är en felskrivning utan ett medvetet drag. OM så är fallet måste denne Baland ges en otrolig mängd cred för sin grymma humor. Nåväl, läs och njut.

"Att IKSU har en liten dipp efter Europacupspelet var något som inte märktes den här eftermiddagen. De såg snarare ut som ett gäng hungriga lejon honor som varit utan jaktbyten på ett långt tag. Om IKSU såg ut som hungriga rövdjur påminde Rönnby snarare ut ett gäng mätta och rädda antiloper, antiloper som åkte rakt in i lejonens fälla."

Om ni vill läsa hela krönikan, vilket rekommenderas, finns den på innebandynytt.se eller på denna LÄNK.

Tack för ett gott skratt Baland. Skulle vara kul att höra vad du tror om vår match mot Dalen som snart ska spelas. Om jag får som jag vill så avgör jag de alldeles själv med en tre-fyra kassar, vad tror du om det?

Från en sak till en annan. Arsenal spelar otroligt vacker fotboll. Synd för dom att de inte lyckas sätta pricken i slutet på sina anfall. Vackert och roligt att se på men inte det effektivaste med andra ord. Sen ska såklart inte Adebayor missa sitt läge i slutet av matchen. Jag tycker även att han gott kunnat blåsa straff istället för att varna Eboue för filmning. Delpiero hade garanterat fått straff.

God natt...

/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenare Klister

Man tackar för de fina orden. Angående rövdjuren. Först var det en klantig särskrivning. Men sedan upptäckte jag liksom du humorn i det hela. Så det fick vara kvar.

Mina tankar om Storvreta-Dalen kommer lite senare. Dock lutar det åt vinst för de svarta. Matcherna lagen i mellan brukar ju sluta med bortavinst.

Mr Klister sa...

>> Baland

Snyggt jobbat då med andra ord. För kul läsning var/är det!

Vi kommer såklart att välkomna de svarta med öppna armar och jag hoppas att vi kommer gå segrande ur striden.