3.12.07

Va tyst det blev!

Skönt att åka hem från Umeå med en seger i bagaget! Det var en bra resa där jag faktiskt sov hela resan norröver. Det har nog aldrig hänt att jag sovit så mycket på en buss. Det var väldigt kul att komma hem till min gamla hemstad. För er som inte känner till det har jag växt upp i Björkarnas stad (Umeå). Det är även där jag fostrats till den innebandyspelare som jag är idag.

Det var en spännande match som jag tycker att vi för framåt men Dalen biter ifrån bra och straffar oss hårt för våra individuella misstag. Jag hade läktarna fyllda av gamla vänner och släkt och det var rätt surt att se hela matchen från sidan. Jag kunde dock få perfekt syn på det första av Dalens bortdömda mål. Domaren dömde först mål men ångrade sig sedan, dock väldigt fort. Nu är jag såklart en aning färgad i ämnet men jag måste säga att jag är ganska säker på att det var ett rätt beslut. Starkt att döma bort det tycker jag, till umeåpubliken stora missnöje. Det andra målet de vill ha kan jag faktiskt inte säga med säkerhet. Cirka 50/50 att bollen är inne eller inte. Precis som jag tycker att Jeppe Bergrens skott som gick i bortre stolpen och ut bakom målvakten (som jag tyckte satt väldigt långt in i målet, var förtjänt ett bättre öde. Där står dock domaren bra till bakom målet och borde sett det isf.


(Vad tyst det blev)

Hur som helst, en vinst är en vinst. Vi kom hem på söndag klockan 07:20 ungefär. Jag trodde inte det klockslaget fanns på söndagar. Bussresan innehöll en del historier och en fet proffs-pokerturnering som jag självklart vann. Tvåa kom Putte Nilsson som förlorade sina marker när han synade min monsterhand (A,6) med sin bedrövliga (A,7). Sedan var det bara att hämta pengarna, tack tack. Jag lade mig för att slagga några timmar men vaknade upp 18:00. Dygnsrytmen kändes sådär.

/Mr Klister

Inga kommentarer: