8.12.07

Kram på er allihopa!

För att detta inlägg ska få rätt stämning SKA du öppna följande LÄNK i ett annat fönster och låta musiken spela under tiden du läser.

Vi närmar oss juletider och många är vi som längtar till gemenskapen framför brasan, Kalle Anka eller kanske tom julgröten. Julen är en tid av gemenskap. Nästan så att det går ut på att "vara tillsammans". Nu är sanningen den att många på vår planet inte har någon familj att komma hem till. För många är denna tid mest ett stort jävla saltkorn nertryckt i deras öppna sår av ensamhet som inte vill läka.


(Bild: Tänk att få en "Hoff" i julklapp... hämtad här)

Röda korset har startat en kampanj som heter "Kramas för de ensamma". Jag applåderar dom för det goda initiativet. Varför tar jag nu upp detta i min blogg? JO, det är för att vi i Storvreta är med och hjälper till. Det är för övrigt också något som jag applåderar. Vi SKA vara goda förebilder när det gäller sånt här.

På hemsidan har vi, i A-truppen, fått chansen att delat ut våra personliga kramar. Om ni är nyfikna kan ni klicka på länkarna: Länk 1, länk 2 och länk 3.

Idag tränade vi 10:15-12:00 i Fyrishov. Därefter begav sig hälften av truppen (Jag, Matte, Adde, JG, Starre, Joel och Micke K) till Gränby centrum för att hjälpa till med kampanjen. Resterande spelare åkte ut till Storvretamarknaden för att göra samma sak. Jag måste säga att det var jättekul att ställa upp och hjälpa till med en sådan här sak.

Man SKA kramas så mycket som möjligt och det händer lite titt som tätt att jag själv känner att det skulle behövas en kram eller två för att det ska kännas bättre. Måste därför ta tillfället i akt att tacka min vän och lagkamrat Gabriel för båda kramarna han skänkte mig via vår hemsida. Om det är något du kan så är det att kramas, det har jag lärt mig sedan länge.

God jul på er alla och se till att ta er ner till Fyrishov imorgon söndag klockan 16:00 för att bevittna när vi först kramar om våra motståndare Färjestaden för att sedan förhoppningsvis vinna matchen.

/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst ska man kramas så mycket som möjligt, det är ofta som en kram kan göra att allt känns lättare.
Alla behöver närhet och uppskattning, en kram är ett bra sätt att visa att man bryr sig.
Krama Färjestaden ordentligt i morgon :o)