10.12.07

Mörker

Ibland när jag ser på fotboll på TV stör jag mig på kommentatorerna. Det har hänt att jag, för att slippa höra tex Lasse Kinchs röst, stängt av ljudet på TV:n och istället använt mig av radiosportens kommentatorer. OM sändningarna var synkade så var det överlägset. Alla har vi väl någon kommentator, tex allas vår Glenn Strömberg eller varför inte Hysén, som vi har svårt för.

Jag har nu insett att det inte finns något alls att klaga på. Att de missar något nu och då eller har sina favoriter hit och det får vi helt enkelt leva med.

Jag har nu precis sett första perioden av TV-matchen mellan tabelltvåan Falun och lag nummer sju Jönköping. Det sitter två jönsar som kommenterar för alla oss inbitna innebandynördar. Jag blir mer och mer förbannad för jag får känslan av att de grävt upp någon pappa till en kass korpenlirare som de hittat på en parkbänk utanför hallen och satt på dem en mikrofon.

Sanningen är nu att en av de som kommenterar är en stor profil inom innebandysverige, Peter Kokocha. Snubben har suttit på en av de mest aktade poster av alla, förbundskapten. Att någon som suttit som förbundskapten har så förbannat dålig koll på vad som händer på en innebandyplan gör mig mörkrädd. Jag blir ärligt talat förbannad när det känns som att det bara är två gubbar som sitter och småsnackar och ibland slänger ett getöga ner på courten för att få något att snacka om.

För mig känns det som slöseri med tid. De har ingen koll på vilka som spelar. De missar massor med saker trots att de har förmånen att se repris på repris. Jag kanske är färgad men att Supermats Jonsson borde haft två assist i Faluns PP nämns inte ens. Jag tror inte ens de vet vem han är. Usch va arg, irriterad och förbannad jag blir.

Otroligt skönt citat som Johannes Skoog bjuder på i sin intervju i pausen:

"Vi är inte riktigt vana med att föra spelet, vi brukar vara det sämre laget".


Nu börjar andra perioden ...

/Mr Klister

Inga kommentarer: