22.12.07

Julen rullar in

Sitter för närvarande i Stranne, Arnäsvall (precis utanför Ö-Vik för er som inte känner till det) och skriver. Smyger mig upp för ett snabbt inlägg mellan julklappsinslagning, shoppingturer och besök hos alla möjliga. Sen måste man ju hinna känna julstämning och fika också såklart.
Jag kom upp igårkväll vid halv tolv-tiden på kvällen. Tackar så mycket för skjutsen Andersson, dig kan man lita på! Emser och Casper gjorde också att resan kändes kortare.
Imorgon utspelar sig årets viktigaste match. Den Selanderska kampen kommer att avgöras imorgon. I dignitet går det att jämföra med dagen D skulle jag tro, så ni förstår att det är lite nervöst. Morsan brukar vara stekhet och ifjol överraskade Lelle med att trolla en hel del.
Alldeles i dagarna fick två av mina kusiner, Anna och Maja, chansen att träna med Ö-viks damlag. Maja hade tydligen något viktigare för sig men Anna var med. Det ska bli kul att se hur mycket de båda utvecklats under året som gått. Vem vet hur länge det dröjer innan de får testa på spel i högsta ligan. Lyssnar de bara på mina råd så kanske ;)
Näe, om jag känner morsan rätt så står hon förmodligen och stampar, lite sådär lagom irriterad för att jag bara segar och aldrig är i tid. Man vill ju inte att hon ska få för mycket vatten på sin kvarn till morgondagens match.
Warberg spelade match härom dagen. Att de vann med 2-6 är väl knappast någon särskilt förvånad över. Nåja, de kommer förlora någon match de också.
/Mr Klister

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vinkar när jag åker förbi Arnäsvall imorgon, men saktar inte in... du har säkert hört det där med navkapslarna (??) *L*
Årets viktigaste match (i min familj) går av stapeln på julafton ca 32 km från ditt hus... innebandy klockan 11... det är en viktig tradition.
GOD JUL

Mr Klister sa...

>> i ume

Det låter trevligt. Men vad menar du med navkapslar? jag kanske är trög men var utspelar sig din innebandymatch?

Anonym sa...

God Jul!
Njut av ledigheten och att vara med familjen.

Anonym sa...

Du är inte trög, det är jag som är flummig.
1.
Har lärt mig att man riskerar bli av med navkapslarna om man saktar in farten i Arnäsvall...

2. Ib matchen spelas i det samhäller där vi växt upp
/Ingrid