1.12.07

Dags att komma hem

Uppe med tuppen, det är ett uttryck som jag sällan använder. Det kanske beror på att jag vanligtvis är förbannat morgontrött. Om man kliver upp strax efter 04 på morgonen känner man sig inte på samma sätt som den neandertalare man är van vid att se i spegeln vid cirka 07:25.

Det kan kanske bero på att kroppen undrar vafan som står på och går med på att hänga med för att se om det är något spännande på gång innan den inser att det är dags att slockna igen. Nu är det i alla fall alldeles strax dax att kånka ner sitt pick och pack så att Mr.Fredriksson kan hämta upp mig.

Dags att komma hem. Jag har själv spelat en del säsonger i Umeå City. Jag ska idag få chansen att komma tillbaka till min hemmais, Gamliahallen. Det känns otroligt inspirerande. Många av min gamla vänner har hört av sig och det verkar som att man kommer att få se en hel del gamla polare, det ska bli kul.

Det är också kul att vara del av Storvreta när man kommer på besök. Som spelare från Umeå City har jag självklart ett litet lagomt hat uppbyggt mot de onda Dalen. Nu spelar gamla Cityspelare som Robert Holmgren, Peter Sundelin och Andreas Carlbom i Dalen så nog är det en del vettiga lirare där trots allt.

Nu är det dags för den röda maskinen Storvreta att visa varför Vreta gick vidare till semifinal ifjol och inte Dalen.

Sov gott...

/Mr Klister

2 kommentarer:

Naprisha sa...

Flest autografer vinner?

Tråkigt att du inte fick spela vännen, vi älskar dig ändå!

/Dawe

Mr Klister sa...

>> naprisha

Ja isf så vann jag nog över alla. Det var många lyckliga kids som fick en autograf av en riktig superstar.

Skönt med stödet var det, synd att ni hann gå innan jag hann fram och tjata lite efter matchen. Men jag kommer trots allt hem till jul så vi får styra något trevligt då.