12.12.07

Rune spottar i motvind

Rune Engström, coach/tränare i Pixbo Wallenstam, har precis släppt en krönika på Innebandymagazinet.se (LÄNK). När jag läste den började jag tagga igång och tänkte: Fan, snubben spottar i motvind här. Han kommer att bli beskjuten från alla håll och kanter. Han petar i många frågor och desto mer jag läste desto mer känner jag att han verkar rätt skön ändå.

Han kapar bland annat praktiskt taget alla innebandybloggare i en mening. När någon påpekar att han är måltavla för någon kritik på en blogg svarar han enligt honom själv lite härligt obrytt: "Fråga om jag bryr mig". I slutet kom jag fram till att han har skrivit en näst intill perfekt krönika. Många kommer bli irriterade och hugga så mycket de orkar, men vad gör det när svaret man får är: "Fråga om jag bryr mig".

Han har helt klart poänger när det gäller Ligacupen och om att spela hårt inte behöver vara samma sak som att spela fult. Gillar även att han blandar lite ris och ros. Bland annat får Tv4:a lite uppskattning. Han berömmer TV-sändningarna. Det gör jag också. Allt med TV-sändningarna är bra förutom den där smurfen Kokocha. Så då fick jag in lite ris även jag.

Imorgon tar vi emot serietvåan Falun i Fyrishov. De är hjärtligt välkomna. Jag flaggar för min gamla lagkompis Supermats (#5 i Falun och som kom från Umeå City till denna säsong och har två raka segrar i poängligan i div.1 norra i bagaget). I TV-sändningarna är det konstant en massa snack om Helgesson, Skoog och Andreas Johansson. Jag varnar för Supermats.

Jag måste passa på att gratulera Limmet till en plats i Europacupen. Han slipper ju möta mig så det ska nog gå bra. Nu är det dags för bingen.

/Mr Klister

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dum domare dömer, SÄNK DALARNA TILL NORGE!

Anonym sa...

Men blogga nu då Selle das Säl! Nu har du ju matchledigt,så nu har du tid att blogga!

Anonym sa...

SMAG?

monaspusselbit.blogg.se

Anonym sa...

Såg en viss Mr Klister gå hem från staden mitt i mörka natten med en liten brunett under armen...Kan detta vara svaret på blogg torkan?