25.1.07

Nästa inlägg

Jaha, då var jag tillbaka igen.

Vi åker aldrig mer med färjan till Finland igen, nej vi åker aldrig mer med färjan till Finland igen... (det hade inget med något att göra utan var bara det som strömmade ur högtalarna, undrar ibland vad man blir lurad att lyssna på för texter).

Det har gått några dagar sedan helgens bataljer. Match mot Limmets Ö-vik och på söndagen mot serietrean och mitt gamla lag Umeå City. Jag har berört förut att jag hatar att inte vinna. Ska jag vara helt ärlig så undrar jag ibland varför man håller på med det här när man aldrig är nöjd över nått man gör. Det var ganska länge sedan jag var helt nöjd. Det finns ju ALLTID massor med saker och situationer man kunde gjort bättre eller annorlunda.

Kändes som att vi skulle ta 3 poäng mot Ö-vik men tji fick vi. Jag vet inte om jag tycker att Ö-vik var särskilt bra, det var mer att vi (och speciellt jag) fan inte kan göra mål längre. Det är bara nyligen comebackande Ador som sprutar på med målskyttet som aldrig förr. Vi andra i laget får snytaoss ordentligt och komma igen till Albamatchen.

Nu har Mohikanen gått vidare till de sälla jaktmarkerna. Det firade jag och Tobbe med att springa ihop och stångas i full fart huvud mot huvud under gårdagens träning. Nu har väl varken han eller jag något vettigt däri så det är ingen fara, men helt kul att tugga käket var det inte idag.

Gula linan är splittrad. Eller i alla fall var det så under onsdagens träning. Vi får se om vi kan styra igång våra linor tills Albamatchen, det börjar fan bli dags!

Umeå City torskade mot Årsta på lördagen med. Nu är seriesegern defenitivt borta för norrlänningarna. Det var synd tycker jag. Både de och Ö-vik klagade högljutt på Alliansens golv, jag kan inte göra annat än att hålla med. Golvet är kanske inte så dåligt i sig självt men det städas ju ALDRIG på det där stället. Det finns en liten moppe som står i förrådet, jag vet det eftersom jag sett det själv. Jag undrar vad det egentligen är som sätter käpparna i hjulet för att den ska användas inför varje match? Det är tamefan bedrövligt att det inte görs!

Nu ska jag käka lax och potatis sen är det träning i vår kära Allians som gäller. Det ryktas om att vi ska lira PP-box på helplan, det ska bli skitkul. Nästan det roligaste som finns.

/Mr Klister

Inga kommentarer: