21.1.07

Dålig match

Vi torskade mot Övik idag... Eller, egentligen så spelade vi 4-4 men det kändes som en förlust för mig i alla fall. Jag tycker att vi var det bättre laget och vi är nästan löjligt oskärpta i avsluten. Ribbor, stolpar stod i vägen. Limmet sprattlade ju självklart runt där också och förstörde för oss men framför allt så var det vi själva som inte kan få in den där jävla plastbiten i buren. FAN va frustrerande.

Limmet visade sig för övrigt vara en riktigt trevlig prick. Även den evigt unge Cenneth, som enligt mitt löfte blev bjuden på pepparkakor, var en mysig lirare.

GUUUD va sugen jag var på att få avgöra med ett sent mål och få sista ordet. Men nu får man villigt erkänna att Limmet vann matchen i matchen, mot mig alltså.

Jag har tänkt på det där. Jag tror inte det är så att jag hatar att förlora. Jag hatar nog att inte vinna, så är det nog. Det märkte jag idag.

Om vi nu ska lyckas undvika att göra bort oss mot Umeå City imorgon (läs idag) så måste vi verkligen rycka upp oss en hel massa snäpp. Eftersom City underpresterade något kopiöst igår mot Årsta så kommer de nog vara rejält taggade tills imorgon, tyvärr för vår del. Sedan ska vi inte ta något från Årsta som gjorde en bra match och vann. Nu såg jag inte tredje perioden men de två första så jag vet ju inte allt men kul att Kim fick hänga ett par, det såg ut som att han tyckte det var ganska kul där ute.

Nej, jag är på alldeles för dåligt humör för att skriva något vettigt nu. Nu ska jag sova och bevara lite av den här ilskan tills imorgon så att jag kan göra något vettigt av den.

Finns ju egentligen massor att skriva om när många lag spelar dubbelmatcher i helgen men som sagt. Det skulle inte bli något bra om jag försökte skriva mer nu.

/Mr Klister

3 kommentarer:

Anonym sa...

Använd ilskan på rätt sätt idag :o)

Mr Klister sa...

Ska försöka.

Anonym sa...

Såg precis att det inte gick så bra för er, tråkigt.
Men vad hände med Årsta??