8.1.07

AIK vinner till slut

Då gick man i fällan igen. Jag tittade som sagt på europacupen dagarna som gick. Måste bara säga att innebandy är en GRYM TV-sport. I takt med att filmteamet blir bättre och bättre på att visa repriser, filma i "rätt" vinklar och följa med i spelet blir också allt runtomkring bättre. I och för sig är det svårt att misslyckas när man bjuder in en Västerbottning som reporter. Bra jobbat, mäktigt att intervjua på Schweiziska (nästan helt säker på stavningen). Nu är det ju så att de talar tyska i Schweiz, jag vet.

*******************************************************************

Fällan då undrar ni? JO, fällan var att jag blir imponerad av Warbergs skönspel och tycker inte att AIK är SÅ bra som alla säger. Jag ser första tio minuterna av matchen innan jag ilar iväg på fysträning med skivstång, benpress (tunga) och löpband. Fan, Warberg leder med 1-0 och AIK spelar som på gamla goda tiden och försöker skrämmas och spelar fult och hårt. Warberg som har så vasst PP kommer göra slarvsylta av AIK, tänker man och cyklar iväg. Sedan händer det som har hänt SÅÅÅ många matcher med just AIK inblandat. De är det lag som behärskar det tuffa spelet bättre, de har fler spelare som kliver fram när det bränns. Warbergs chans att vinna låg i att straffa AIK direkt när de staplade 2minutare på hög. Med en 3-0 ledning hade det inte varit lika kul att springa runt med en gulsvart dress. Men som sagt, man måste bli imponerad av AIK, de är TUNGA att möta. Kanske bara är Pixbo som kan matcha dom i årets SM-slutspel. Om nu inte Capeiro slår ut dom i kvarten eller något liknande.

*****************************************************************************

Sedan måste man ju säga att det är ganska tungt av AIKs ledning att plocka bort lille Linus i målet och ersätta honom med den 10 år äldre "jagvägrarattståpåknä-Lundkvist". Om det var rätt eller inte kan jag inte svara på, inte någon annan heller eftersom det är lite svårt att kontrollera. Men i alla fall en ganska strong coachning.

För att ägna mig åt lite oprovocerade påhopp så väljer jag att kasta mig över AIKs coach, Joakim Nordström. Jag tycker att han, och detta är helt subjektivt, verkar vara kass. Det jag grundar mitt uttalande på är lite lösa rykten, uppfattningar jag fått när jag sett honom i Storvretas bås under fjolåret och en släng av magkänsla. Jag får för mig att den mannen är en sådan som plöjt sig genom stora klubbar utan att egentligen uträttat något bra själv. Någon som ridit på en våg och sedan fått en massa meriter tack vara duktiga spelare och inte bra coaching eller bra tränaregenskaper. Lite på samma sätt som vår kvinnliga "goa gubbe" Kristina Landgren Carestam.

*****************************************************************************

Nu är det ju så att jag inte alls har någon koll på vad som händer bakom den fasad som jag tagit del av så det är inte saklig kritik någonstans. Däremot så är det i denna sal som jag får säga precis vad jag tycker så, ja det är precis vad jag tänker göra. Så det så.
Herr Nordeström är ingen som jag stört mig på så väldigt mycket men det skulle vara intressant att prata med några av hans föredetta spelare. Då skulle man kanske få en helt annan bild. Däremot så har jag väldigt svårt att tro att jag skulle ändra uppfattning om Fru Landgren. Ta hennes uttalanden härom året när Storvretas och Elitseriens poängkung inte ens fick vara med i landslagstruppen tex. Det var direkt pinsamt, ja pinsamt var det. Att höra hennes analyser efter matcher som varit helt bedrövliga och helt berövade av fart och fläkt. Det var ju så att man undrade om hon varit och sett någon annan match, kanske till och med någon annan sport.

*****************************************************************************

Upptäckte att jag fanns med bland länkarna på Innebandynytt, stort. Nu gäller det bara att leverera antar jag. Bara att önska mig själv lycka till då antar jag.

*****************************************************************************

Dagens träning:

Nu kanske ni tror att det ska komma något om hur bra träning vi gjorde idag. Vår tränare verkade tycka om den i alla fall. Ja, det var kanske bra fart och sånt men jag har lite svårt att vara nöjd när man går mållös. Inte bara jag utan hela min lina. Inte ett ynka mål, och vi spelade ganska länge med så inget att skylla på där heller. Nu var vi kanske inte direkt dåliga men jag är inte nöjd. När jag tänker tillbaka är jag nog inte nöjd med min insats särskilt ofta. Om det är bra eller dåligt vet jag inte men blåa linan vann med 2-0. Vi spelade 0-0. Om jag inte minns helt fel så var budskapet inför dagens pass att vi skulle tänka på defensiven, jaja, om inte annat så kommer jag kasnke få reda på hur många av mina lagkamrater som faktiskt är inne och kikar på det jag skriver. Träning på onsdag på Hovet. DÅ JÄVLAR!


(Tänk er själva att möta den här mannen i ett sarghörn)


*****************************************************************************

Undrar vem näste gästkrönikör kommer bli? Det är nog dags för en till snart!

/Mr Klister

2 kommentarer:

Gabris sa...

På onsdag åker vi Selle...

Anonym sa...

De hade varit GULD om Varberg vunnit hemma.
Var så besviken