16.1.07

Lose yourself

Jag förstod just storheten i filmen "8 Mile". Ni vet den med Eminem som spelar en fattig rappare som försöker göra sig ett namn på battelscenen i Detroit. Detroit har alltid, för mig känts som en hård och tuff stad. Jag tror det kommer från Axel Foleys hänvisningar, på den tiden det begav sig. För övrigt så fick jag höra att det var en annan stor stjärna tilltänkt till huvudrollen först, innan Eddie. Någon som kan gissa vem? Men Axel hade inget med mitt budskap att göra utan det får ses som ett sidospår.

8 Mile, med Eminem, var det jag skulle skriva om.
Eminem, eller Jimmy "B-Rabbit" Smith som han heter i filmen, får sin chans att kliva upp på scenen med ett katastrofalt resultat. Stackarn blir krossad (7-14). Vad gör han då? JO, han går hem till sin husvagn och knyter näven för att resa sig igen, för att ge allt nästa gång han får chansen. Och chansen får han, 20/1 klockan 15:30 för Limmet, han kliver upp på scen och nu kommer frågan: Vad gör han? Han fläker fram bröstet och säger krossa mig. "B-Rabbit" äger sönder sin motståndare för att han pekar ut alla sina egna brister. Hans motståndare blir helt ställd och förlorar. Som ni kan se nedan är det något sådant som Limmet precis gjort på sin blogg (för övrigt underbart att fågeln Fenix inte brunnit upp för sista gången).
(hämtat från Limmets blogg)
Vestas skyttekung Johan Selander hetsar till någon personlig sak (på sin blogg) mellan han och mig inför vårt möte till helgen. Han får gärna göra 10 mål. Han får gärna göra 10 olika förnedringsstraffar. Han får gärna springa åttor runt oss. Han får göra exakt hur fan han vill…Bara vi vinner…Jag är dessutom för gammal för att hålla på med interna, personliga utmaningar…Kul med lite trashtalk dock…

Jag ska nu inte göra samma misstag. Missförstå mig rätt här. Jag skulle inte tacka nej till att, precis som Supermats, hänga tio påsar. Men laget och vinsten först. Det blir en viktig match för båda våra lag och vi ska vinna, ja precis. VI SKA VINNA! Se det som tändvätska om du/ni vill.

För övrigt så är du inte gammal, Cenneth är gammal, inte du! Sen vet jag inte om jag kan utlova något trashtalk på banan, det är jag inte så bra på. Det är väl delvis därför jag startat den här sidan från första början.

Jag avslutar med några rader från Eminems titellåt från 8 Mile. Dessa rader inleder låten och jag brukar ofta lyssna till dem och bara tänka på vad de betyder innan jag ska spela match. Jag tycker dom är underbara, men å andra sidan så brukar jag lyssna på Clawfinger med ibland så det kanske inte säger så mycket om min musiksmak.

Look, if you had one shot, one opportunity.
To seize everything you ever wanted. One moment.
Would you capture it? Or let it slip?

(Den stjärna som först var tilltänkt att spela Axel F var ingen mindre än Sylvester Stallone, men han krånglade så mycket att man valde Eddie istället, tack för det!! Kunde du den Limmet?)

/Mr Klister

9 kommentarer:

Gabris sa...

Snygg parallell Sellröv! Nu åker vi...

Anonym sa...

Kecke är inte gammal....En demon blir aldrig gammal...:)

Mr Klister sa...

>>Gabris
Japp, idag ska det bli åka av!

>>Limmet
tja, allt är ju relativt. En sak är iaf säker. Varken du eller jag är gamla...om man jämför med Kecke ;)

Anonym sa...

Läste en bra krönika av Johan Sjöstrand på innebandynytt, det vore spännande att få igång en diskution i ämnet... får man vara gay och spela innebandy?
http://www.innebandynytt.se/newsmain.php?nyheter=1291

Mr Klister sa...

SJÄLVKLART får man vara gay och spela innebandy!!

I IF Vesta är det mer ett krav än något annat ;)

Skämt och sido... Jag tror att det skulle gå utmärkt bara personen i fråga var helt ärlig och öppen med det. Ungefär som att det går att vara muslim och spela innebandy eller varför inte norrlänning.

Anonym sa...

Ännu så länge har jag aldrig sett några ha sex på planen, så då spelar det väl ingen roll vilken läggning man har?

Anonym sa...

Jag tror jag såg en en gång som hade sex på plan...:P

Anonym sa...

Lina:
Bara en? Sex med sig själv kan ju inte räknas, eller?

Anonym sa...

Inga kommentarer..:P