6.10.08

Seger som smakar surt

Tänkte först skriva en snutt direkt som jag kom hem från Sandviken i lördag. Det var nog väldigt klokt av mig att vänta ett par dagar då det med all säkerhet inte hade blivit ett särskilt positivt inlägg.

Vi vann igen i helgen. Otroligt skönt att stå på tre segrar. Själv så var jag en katastrof. Det som var sämst var inte att jag spelade 1-4 eller att jag råkade mosa en liten Albaplutt så att han inte visste var upp och ner var vilket renderade i en fem minutersutvisning. Jag blev så frustrerad och förbannad på mig själv att jag betedde mig illa och bröt sönder klubban i slutet av matchen.


Jag tolererar inte att andra håller på så då jag endast tycker att det är löjligt och fegt. Nu rann det över för mig och jag får lära mig av det och se till att växa och hitta kraft nästa gång. Jag är inte särskilt orolig eftersom det inte är något som jag brukar göra.

Tur i oturen är att jag är sponsrad av en fantastiskt klubbtillverkare, Canadien. Jag har skickat in en beställning där så att jag snart är i speldugligt skick igen. Det är som att vänta på julafton när man vet att det snart dyker upp ett paket med prylar.

Kollade för en stund sedan på Innebandy.se och Pixbos match mot Mullsjö. Pixbo ledde med 5-1 15:06 in i tredje. Jaha, det var klart då. De visade var skåpet skulle stå. När jag surfar in på innebandymagazinet möts jag av denna artikel: "Supervändning av Mullsjö". Hur fan kan man släppa in tre mål de sista 44 sekunderna. Hur fan ska de kunna se sig själv i spegeln efter det?

Jag var för övrigt och kikade när Mullsjö var på hovet och torskade med 9-1. Den där Holtz är riktigt bra. Han är det överlägset hetaste vapen de har och ändå ser det ut som att han har hur mkt tid som helst med bollen och är verkligen lugn. Om inte han spelar i någon större klubb nästa säsong är det sjukt. Där har Vreta något att jobba på.

Idag var orange:a linan brutal. Tunga och jobbiga att möta och spelade 2-0. Bra tryck. I helgen ska Älvsjö få betala för vårt bottennapp mot Alba. Kanske ska även jag kunna bjuda på ett mål eller tre med mina nya Canadienstickor.

Läs lite om Canadiens nyaste blad HÄR.

/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

Sånt händer även den bäste!Bara att bita ihop och köra vidare.Hoppas du fått dina nya stickor nu. Går det bra med nya sidan?