31.10.08

Gul dominans

Nu är fan inte kul att vistas ute. Det blir mörkt innan man slutat jobbet. Det regnar, blåser och är kallt. Träden har tappat sin charm. De är nu mer dassigt grå än färgglatt röd och gul.
Gårdagens träning var en uppvisning rakt igenom av gula linan. De andra lagen i serien har tur som slipper möta den en helg. Det är nämligen uppehåll nu under ladslagssamlingen. Jag kände att jag inte orkade åka iväg på något sånt så jag valde att tacka nej. Jag är lite less på att Kent ska ringa och tjata hela dagarna.
En otroligt tight defensiv men kanske framför allt en sprudlande offensiv gjorde att vi dominerade. Veckans spelare (Anton Fredriksson) hade det riktigt tungt i den blå linan. Det kan inte vara lätt att vara upphaussad och direkt kliva in och prestera i en ny omgivning. Det är få som klarar av det, Koffe är en av dom.
Nej, nu ska jag inte bjuda bort mer av min lunchrast utan ska lägga mig och slagga den kvarten som är kvar.
Helgen är här!
/Mr Klister

Inga kommentarer: