10.10.08

Idiot och geni

Idag har jag hunnit med både att tvätta och dammsuga lägenheten. Otroligt inspirerande aktiviteter som gör att man verkligen vill skynda sig hem från jobbet en fredagseftermiddag. Sedan bar det av till Hovet för lite fysträning. Idag hakade Jake "Mr Quakster" på. Kul att se honom in action måste jag säga. Han fick även se till att strecha ut mig ordentligt. Snacka om att karln inte går försiktigt fram, passar mig helt perfekt.

När vi svänger in framför kåken jag bor i så står det en cykel utanför. Det råkar vara min cykel. Nu kanske ni inte tycker att det är så konstigt men det gör jag. Det är nämligen så att den blev stulen för ett par månader sedan på andra sidan mitt hus. Nu står den på framsidan låst med något annat lås. Det sköna var att mitt gamla lås satt kvar så den har helt enkelt hittat hem.

Man kan dock fråga sig vad det är för idiot som stjäl en cykel vid ett hus som man brukar hänga i? Snacka om att be om att bli upptäckt. En idiot helt enkelt.

Trubaduren i mig har på senare dagar vaknat och gitarren har åkt fram varje dag i säkert tre dagar i rad. Kanske kan det bli något av det också. Här kommer en skön gitarrknäpparlåt som jag stött på. Helt klart ett geni.



Vi spelar på söndag match mot Älvsjö hemma (klockan 17:00, kom och kolla vettja). Det vore ju otroligt skönt med en seger där inför mötet med Sirius på onsdag. Vi får känna på en liten NHL-vecka nu med match söndag, onsdag, söndag. Det som för de gubbarna är det vardag men för oss blir det lite utöver det vanliga.

Det ska bli väldigt kul att möta ett lag som jag aldrig sett tidigare. Den enda egentliga rapport jag fått om deras framfart, förutom själva statistiken, bjuder Jacke Dahlén på. Han hade surfat in och kollat på deras spelarpresentationer och summerade: "De ser fan ut som ena riktiga jävla stekare allihop. En snubbe ville inte ens ställa upp med matchtröja utan hade någon fräsig liten scarf". Tjaa, kanske är det så. De är ju trots allt stockholmare.

Har fått två raka magazin nu utan att blogglistan varit med. Kan det vara för att Sellessal ligger alldeles för ohotad i toppen? Kan det vara så att det inte längre är spännande att läsa den listan nu när alla vet vem som dominerar? Ja, det måste nog vara så.

/Mr Klister.

Inga kommentarer: