14.10.08

På den femte gäller det!

Ett, två, tre, tre lag med full poäng. På den fjärde ska det ske, men på det femte, då jävlar smäller det!

Fyra omgångar är spelade och det tippade topplaget Sirius leder serien. Dock leder de bara på bättre målskillnad än oss (Årsta IK). Det var inte många som trodde att serien skulle utvecklas på detta sätt om de blivit tillfrågade innan säsongen startade. Nå, nu står vi där och slaget om vilka som är Uppsalas andralag ska utkämpas.

Jag har tänkt mycket på hur matchen kommer bli. Nyckeln till seger för oss blir ett otroligt tight försvar som inte viker ner oss en milimeter. Det kommer också att vara viktigt att vi vågar spela vårt eget spel när vi väl äger bollen. Sirius tycker inte att det är så kul när motståndarlaget äger bollen. Sedan är det såklart, som i alla matcher, att hålla tätt och sätta dit de chanser man får.

Matchen spelas i Fyrishovs A-hall klockan 19:30 imorgon Onsdag. Känslan är att, i tider när Uppsalas stora drake (Storvreta IBK) bara drar mindre och mindre publik, kommer denna match att dra massor med folk. Det går även rykten om att det kommer dyka upp ett helt gäng ungdommar som högljutt kommer heja på "sitt" lag.

Vilken härlig inramning det skulle vara. Det kommer även att kännas lite som att komma hem för mig. Ifjol var hovet min borg. Tyvärr blev det praktiskt taget ingen speltid på hemmaplan för mig. Jag fick liksom aldrig riktigt chansen att visa vad jag kunde. Vilken tur att jag nu får chansen igen.

Det här inlägget har tagit över två timmar att skriva. Normalt tar ett inlägg max femton minuter för mig att skriva. Jag tror det beror på att jag faktiskt är lite nervös inför imorgon. Nu är det bara att omvandla narvositeten till styrka och finess så ska detta gå bra.

Jag har fått post, mer om det i nästa inlägg... kanske.

Jag tror faktiskt att vi kommer vinna!

/Mr Klister

4 kommentarer:

Unknown sa...

Kör så sjukt jävla hårt! /NJ

Mr Klister sa...

>> NJ

Det VET du att vi kommer att göra!

Anonym sa...

Stäng av resultatfixeringen och ge allt för prestationen. Gå in på planen i morgon och vet att det står 0-0. Ni har allt att vinna och inget att förlora. Ge järnet för laget, för dina medspelare och för vad ni presterar i just den här matchen som spelas här och nu. Glöm inte bort att nästan alla toppscorers gått från målproduktion till asskungar. Tänk dig själv som en Foppa utan skridskor, en svensktalande Lemiaux. Selle, du nått långt och du har mycket att ge!
/Ha' de' från Nattugglan svävande någonstans över de norska Alperna.

Anonym sa...

Lycka till!