23.10.08

SE DEN!

Jag har just suttit och lipat i typ 30 minuter här vid tangentbordet för mig själv. Sist jag fällde en tår kan jag inte ens komma ihåg. Jag gör helt enkelt inte sånt av någon anledning. Inte för att jag ser ner på andra som gör det utan snarare uppmanar folk att släppa fram sina riktiga känslor och på det sättet vara ärliga. Det går dock flera år mellan gångerna som det faller tårar från mig.

(Bild: hämtad här)

Vad var det nu som fick mig att göra det då? Jo det ska jag berätta. Jag såg på en film. Jag satt helt ensam framför min dataskärm och såg en film som gjordes 1993 och handlar om Daniel "Rudy" Ruettiger. Det är en kort liten pajsare som spelas av Sean Austin innan han blev hob. Filmen heter Rudy och är baserad på en sann historia. Jag tänker inte bjuda på några fler detaljer från filmen men jag tycker att ALLA som har någon slags koppling till någon idrott ska se den.

Om någon behöver få den skickad till sig så kan jag erbjuda mig att lösa det via en fin internettjänst (skickafilen.se). Skicka bara ett mail till selle@hotmail.com så går det att lösa. Jag gör detta för att jag inte tror att så många har sett den men är säker på att alla som ser den förstår storheten i den.

Jihde och grabbarna har fått som de ville. Förbundet slängde tydligen på en liten 5000 kronors segerbonus också, som grädde på moset. Inte dumt alls. Det kanske slog dom att spelarna menade allvar.

Årsta har fått en jävla fart på hemsidan. Det är skitkul. Mycket är på gång och det kommer bli något bra av det hela. Erik, som vår nye webbmaster heter, gör ett jävla jobb och skriver reportage om det som händer runt föreningen och de olika lagen på den alldeles nya Årstabloggen. Det finns många planer och framtiden ser ljus ut på den fronten, helt klart.

Det finns även filmklipp att titta på från våra två senaste matcher där (derbyt mot Sirius och hemmamatchen mot Sundsvall). Det blir bara bättre och bättre.

Avslutande visdomsord: "Det enda sättet att samsas med en tiger är att låta den äta upp en." (Konrad Adenauer
).

/Mr Klister.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är en sjukt bra film! Var länge sen jag såg den. Kan vara dags att se den igen!

/Islänningen

Mr Klister sa...

>> Magnur

Klart det är dags att se den igen!