12.10.08

Dags för Älvsjö

Älvsjö är nu nästa lag till rakning. Snart bär det av till samlingen. Jag har hunnit med att kolla på ett avsnitt ur Ultimate Fighting (säsong 6 med Matt Serra och Matt Huges som coacher), polcka fram en ny sticka och vinklat lite idag. Det ska bli kul att testa en lite annorlunda variant på vinkel. Kanske blir det en fullträff och det blir en lite ny bana för Selle att vandra på.

De har, precis som vi och Sirius, kammat hem full pott hittills. Något säger mig att det kommer bli en tuff match. Nu när vi har tre matcher på kort tid så är det viktigt att vi vinklar upp och "bara kör". Lyckas vi med att göra det och inte tänka så förbannat så ska det nog gå bra.

Igår hängde jag hemma hos Klejs och kollade på fotbollen på hans feta projektor. Att jag blev en smula avundsjuk är helt klart en underdrift. Sverige gjorde helt klart en bra match men de hade behövt segern. Nu blir det ett jävla krig nere i Portugal till returen. Zlatan avstängd för att han råkade titta på en turk, oj förlåt, en portugis menade jag. Jag har börjat blanda ihop dem på slutet. Undrar om det har något med spelstil att göra eller kanske bristen på balans?

Vi hann även med att kolla lite på Monty Pythons Quest for the Holy Graal. Otroligt klassisk film och kul att de yngre grabbarna uppskattar sån humor som en annan växt upp med. Robin går numer under namnet Robin "Black Knight" Carlsson av uppenbara anledningar.

Nu är det femton minuter kvar tills min skjuts dyker upp, kanske är det dags att packa väskan?

Skön låt att lyssna på innan kriget börjar för att samla tankarna. Lyssna själva HÄR.

KÖR BA!

/Mr Klister

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle kanske ha gjort som du, fokuserat på er match i stället.

Anonym sa...

Det blir mog en rolig match på onsdag. Hoppas på mycket folk. Var vad det vi bettade om Selle??

Mvh
P.B

Mr Klister sa...

>> Mona

Du skulle såklart kollat på vår match istället ;)

>> Peter

Nu är jag inte riktigt med. Vad har vi bettat om?

Anonym sa...

Tänkte att jag ska se när ni spelar på onsdag

Anonym sa...

På onsdag är det dags att ladda med det torra krutet för då kommer jag att sitta bänkad. Kanske ska ta med morsan så du kommer ihåg vad innebandy går ut på. SKJUUUUT!!

Lycka till!