26.10.08

Ännu en seger

Vi mötte Granlo från Sundsvall hemma i borgen idag. De har varit ett ungt och talangfullt lag som gått långt i junior-sm senaste åren. Till på köpet har de värvat super-Rahmquist som sprutar in poäng och Uppsalabekantingen Gusten. Herr Gustavsson gör en riktigt bra match och är helt klart en viktig kugge för Granlo.

De startade i ett rasande tempo och vi var inte riktigt beredda på det. De ägde stora delar av första perioden och självklart är det Rahmquistaren som hänger deras två mål. Han hinner även med att peta in ett tredje efter 24 sekunder av andra eller något sådant innan vi vaknar till på riktigt.

Efter det tar vi över matchen och jag vet inte hur många skott de har efter det men 11 totalt efter fyra perioder är ju inget att vara stolt över. Vi dominerar och ska helt enkelt göra fler mål på de chanser vi har. Jag gör vårt första. Jag vet, det är fegt att skjuta löst och sikta men vafan. En gång är ingen gång. Jag lovar att skärpa mig till nästa match.

Vi vinner iaf i sudden och hämtar hem två poäng till Årsta. Det gör att vi fortfarande sitter på division ett norras tron som kungar. Det är oss alla vill slå. Kom bara, vi väntar. Om ni inte kommer så kommer vi till er och hämtar hem dom till borgen.

Vi värmer alltid upp med fotboll innan matcherna. Seniorerna har hittills vunnit alla matcher som jag kan komma ihåg och junisarna börjar tappa tålamodet. Förra matchen slutade med seger 13-1 eller något sånt och när vi seglade ifrån till 6-3 denna gång så brast det för unge Krissandersson som var tvungen att sparka ner vår klippa till mittback Petter.

Petter spelar ju även målvakt på innebandyplanen och David hade tänkt att det var han som skulle vakta målet idag men icke. Kim, som varit sjuk hela veckan och fortfarande var bra sliten fick snällt hoppa in i påsen och göra en bra match. Bra jobbat trots att du var hängig. Han kan inte lastas för något av deras mål.

Lite bittert måste jag erkänna att det känns att vi inte fick med oss alla tre poäng från denna fight. Många i laget var jävligt irriterade efter matchen och tyckte att det kändes som en förlust. Tjaa, vi är fortfarande obesegrade och stabila. Sedan vill man ju alltid vinna såklart.

Jag vet inte vad jag har gjort mot dagens dommarpar. Vi har haft dom ganska många gånger denna säsongen redan och jag tycker de är två sköna snubbar som har en bra dialog och kan ta att man brinner av ibland så länge man inte tuggar på. Under denna match, speciellt två ggr i slutet blir jag körd över sargen så det sjunger om det utan någon åtgärd. Jag måste erkänna att jag var jävligt förbannad när jag kliver av banan efter att ha försökt snacka med dom efter matchen är slut och de bara skrattar åt mig. Nej utvisning blev det för skitgrejer som inte var något alls men när Selle blir skickad in i läktare/sarg så är det bara att spela på, skärpning för helvete!

Kul med Nollan som speaker också. Han gör ett mycket bra jobb! Fyra getingar där.

/Mr Klister

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du får inte vara så känslig, Selle :o)
Grattis till ännu en seger.

Mr Klister sa...

>> Mona

Jag ÄR inte så känslig Mona. Men jag behöver bli lite förbannad för att tända till ordentligt. När jag är förbannad så är det svårt att stoppa mig vettu!

Anonym sa...

Klart du måste ha lite humör och vilja, innebandy är ingen sport för försiktiga killar.
Eller tjejer....