19.10.08

Fokus på Sundsvall

Snart bär det av till borgen för att ta emot Sundsvall. De spelade också ett derby i onsdags mot lokalkonkurrenten (Granlo). De fick stryk inför lite över 1000 åskådare. Kul att det är lite publikmatcher i ettan i år.

För tillfället sitter jag och spanar på Sirius match borta mot Mora med hjälp av IDA. Det går sådär måste jag säga. IDA verkar inte stabilt alls. När jag får en uppdatering får inte Mackan (Nordlindh) det och när han får det får inte jag det. Verkar vara mkt strul med det där systemet.

Spännande är det i alla fall. Just nu ligger Sirius under med 7-5. Dan var inblandad i de tre första målen. Vad skulle Sirius göra utan sin superdan?

Nu är det dilemmat här. Vinner vi och Sirius torskar så leder vi serien efter 6 matcher. Vi kommer vara obesegrade och allt kommer vara frid och fröjd. Det skulle vara ganska kul måste jag säga. Här börjar varningsklockorna ringa ordentligt. Har vi vunnit VM, SM eller serien efter fem matcher? Nej det har vi verkligen inte gjort. Inte kommer vi att göra det heller om man låter såna här tankar ta överhanden.

Det gäller för oss att gå ut och göra jobbet i varje byte om vi ska vinna matcher. Vi har ett spelsystem med ett väldigt starkt försvar, OM alla gör sitt jobb varje byte. Börjar vi fuska för att vi tror att vi är bäst i världen så kommer vi bli straffade direkt. Det kan jag lova.

Nej, Nu skulle jag nog må bäst av att pilla lite med mina nya klubbor och fokusera på mig själv en stund innan jag åker ner till Borgen.

Se till att dyka upp och se oss mot Sundsvall klockan 17:00 på A-planen i Allianshallen.

/Mr Klister

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!

Mr Klister sa...

>> Mona

Tack!

Anonym sa...

Inga kommentarer om supermatchen igårkväll? För dåligt! ;)

Grattis till vinsten idag. Puss på de!