21.10.08

Inlägg

Arsenal åkte till Turkiet och kissade ner hela Fenerbache. De kan verkligen konsten att spela vacker fotboll de där lirarna. Självklart släpper herr Wenger fram en 17-åring som får sätta spiken (5-2 målet) i kistan. Det lär inte dröja länge innan den grabben är helt ordinarie i Arsenals trupp. Vad har de för snittålder egentligen? Helt sjukt är ordet.

Jag roade mig igår med att räkna ut mitt lags (Årsta) medelålder. Jag kom fram till att medelåldern är 21.7 ganska precis. Räknar man bort mig och Ador som är äldst så landar man på 20.7. Om ni frågar mig så är det inte så dåligt att få plats med så mycket kvalité med så låg medelålder. Många av dessa grabbar har mycket i sig som de ännu inte visat så utvecklingskurvan är inte dalande på långa vägar. Se upp innebandysverige, se upp.

Jag tränade med Manne, Anna och Jajja idag. Otroligt kul att köra lite gymnastträning. Jag varnar er alla redan nu. Jag kommer vara snuskigt farlig till beach 2009. Satsningen är sedan länge påbörjad. Jag kommer nog nästan att bli lite sugen på mig själv tror jag. Lite Kungfu/ninja/breakdance-träning på det här så blir jag helt klart svårstoppad.

Landslagslirarna ska bojkotta landslaget. Tjaa, de har ju faktiskt valt ett bra läge att kliva in med sin protest. Förbundet har det nog ganska svettigt. De vill nog att Sverige vinner som vanligt, även om de spelar sämre i finalen. Det ska bli spännande att se vad som händer den närmaste tiden här. Klart grabbarna ska få betalt så att de slipper gå minus är iaf min åsikt. Förbundet får fan se till att fixa lite mer pengar då om de inte har.

/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra tryck igår. Den sena ankomsten till trots. ;)

Mr Klister sa...

>> Pedro

Ja, det var bra fart allmänt. Även om vissa inte gjorde klart sina armhävningar och det inte blev något studsande.