30.9.08

Inspiration

Efter dagens jobb så samlades jag och ett gäng arbetskamrater och åt en redig juggemiddag. Det var kycklingsoppa med nudlar till förrätt och kyckling, grötris och citron till huvudrätt. Bra skit och vi hann även med lite nintendo Wii där jag tydligen inte stod mig så bra i konkurrensen. Gott och trevligt.

Jag kommer hem till en relativt ostädad lägenhet och känner mig trött och inte alls särskilt intresserad av att sätta igång med någon städning. Vad ska man hitta på då för att få slippa? Ja svaret är ju att man kan göra prktiskt taget vad som helst.

Jag fastnar för min Vesta-dvd. Jag kastar in den i spelaren och pumpar volymen på högsta volym. Jag kollar highlights från ett par matcher bara så kan jag göra nått vettigt sen är tanken. Efter att ha suttit trollbunden i ganska exakt 100 minuter är jag pigg och otroligt inspirerad. Det är bra att se sig själv på film. Stackars er som står på andra sidan under morgondagens träning. Ni kommer få tampas med den gamle Selander i högform garanterat.

En annan sak som gör att inspirationen sprudlar är att jag igår skickade in en fet lista på grejer som jag behöver från min sponsor. Jag har nämligen förmånen att vara sponsrad av Canadien. De förser mig med klubbor, blad, lindor, hoodtröjor och en jävla massa svettband. Jag använder alltid svettband när jag spelar. Det händer förstås att jag glömmer stoppa ner dom i väskan och matriallirare som jag är så känns direkt hela träningen förstörd.

Hur som helst så dimper det snart ner ett fett paket på posten fyllt av härliga presenter. Det paket som jag fick förra säsongen överträffade många av mina födelsedagar och julaftonar i mängd. Det ska bli spännande att se vad som dimper ner denna gång.

Tydligen så har de producerat ett nytt blad som jag ska testa. Det ska bli kanonkul att se vad de hittat på denna gång. Deras senaste klubbor är otroligt sköna (ICS och den nya Hitman).

Otroligt kul att se att inget lag sätter sig på mitt gamla City i SSL. Självaste AIK kom undan med blotta förskräckelsen. Var nu varnade resten av innebandysverige. Något säger mig att vi har ett par riktigt bra nykomlingar detta år. Både Västerås med sin seriösa satsning och City kommer klara sig kvar utan särskilt stora problem.

Kul att se när det börjar brännas och det ska spelas så kallade 6-poängsmatcher vilka som kan hålla tungan rätt i munnen.

Köp salami av mig. Jag nås via mail (selle@hotmail.com såklart).

/Mr Klister

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh korv! Gillar jag korv? JAAA...du kan komma efter 21 och lämna den.

Anonym sa...

Åhhh korv! Gillar jag korv? JAAA...du kan komma efter 21 och lämna den.

Anonym sa...

Det var jag Emma som skrev innan och ville ha den goda korven:)

Anonym sa...

Opps och nu blev jag anonym men det är fortfarande Emma.

Anonym sa...

Opps och nu blev jag anonym men det är fortfarande Emma.

Mr Klister sa...

>> Emma

Jag förstod redan första gången att det var du och du kan gärna få beställa korv. Om du beställer två på en gång så är du med i en tävling... känn på den du! Eller du kanske inte har så bra vinnarinstikt att du viker ner dig?

Anonym sa...

Såg att du kom med i matchprotokollet idag....

Mr Klister sa...

>> Mona

Ja, jag gjorde ju det.