5.11.08

Svart har aldrig vrit så ljust

Valet är gjort. Amerikanarna har valt sin svarte president och det är bara hoppas att han är en vettig snubbe. I och för sig så kan det inte vara svårt att vara vettigare än den där äckliga idioten Bush.

Det känns som att tiden är rätt för ett nytänkande.

Se bara på Helsingborg. De ska tydligen värva världens bästa Henke. Nog kan jag förstå att karln var en gudabenådad innebandyspelare back in the days men det skulle kännas ungefär som när tennislandslaget spöade skiten ur innebandylandslaget (krossade) i innebandy om Henke tar en plats i världens bästa liga.


Att plocka in en sådan personlighet i truppen som resursperson är en helt annan sak. Han har tränat och tävlat på en sådan hög proffesionel nivå att vilket lag som helst i SSL skulle kunna vinna mycket på att han ar med. Men ska han verkligen platsa i laget? Det hoppas jag inte. Men karln har ju rätt bra bollkänsla så vem vet. Han har ju spelat i både Barcelona och Manchester United när många har ansett honom vara slut så man ska aldrig säga aldrig.

Gula linan blev kissade i ansiktet av röda förra träningen. Jag har varit irriterad, grinig och förbannad i två dagar nu och hoppas att jag får ut det och känner mig lite mer harmonisk efter dagens träningspass.

Sa jag bitter? Jo, jag har jobbat mig igenom några tunga tankar dessa dagar. Jag inser igen hur sjukt mycket jag blir påverkad av det som händer på innebandyplanen. Motivationen att skriva här har ju heller inte varit något att hänga i julgranen. Förhoppningsvis kanske det blir bättring på den fronten framöver.

/Mr Klister

5 kommentarer:

Anonym sa...

Cheer up Selle!
När är nästa hemmamatch?

Mr Klister sa...

>> ida

Nästa helg på söndag spelar vi nästa hemmamatch mot Ö-Vik.

Anonym sa...

Henke är min Religion..

Mr Klister sa...

>> Farbror Melker

Och jag som har räknat dig som en av MINA lärjungar...

Anonym sa...

Jag är en av dina lärjungar... :)