30.3.08

Kryper till korset

Jaha, nu var det praktiskt taget en hel vecka sedan jag skrev något här. Nu är det slutligen dags att fortsätta med livet. Att åka ur ett slutspel var kanske inte det värsta jag varit med om men jag kan lova alla er läsare att det inte var särskilt roligt.

Direkt när det var klart kände jag inte så mycket alls. Jaha, vi förlorade, då var det slut då. Bussresan hem var inte så värst munter men inte ens här kände jag något speciellt. När vi klivit av och beredde oss (jag och JG) för cykelturen hem började det krypa på. Känslor som tomhet, ensamhet, uppgivenhet, ilska och bitterhet började helt ta över. Jag tackar dock för sällskapet på vägen hem, det gjorde att jag inte kände mig fullt så utsatt.

När jag sedan kom hem till min lägenhet kändes det mesta blytungt. När jag vaknade dagen efter gjorde jag det med en lagom släng feber, halsbränna och utmattning. Ett par dagar kändes allt skit men det var okej, efter det bestämde jag mig för att sluta grina och blicka framåt.

Nu är det dags att pyssla med allt sånt som jag inte haft tid och/eller fokus nog för att göra. Konstigt nog är jag sannslöst motiverad att träna. Exakt vilken typ kommer jag gå in på i ett senare inlägg men kul ska det bli.

Det ska bli väldigt intressant att se hur nästa upplaga av Storvreta IBK kommer att formas. Många i dagens trupp har redan kontrakt som sträcker sig över nästa säsong eller mer. Något form av nyförvärv kommer garanterat att rulla in. Om jag vet något så avslöjar jag det inte innan det är klara besked.

Jag ska tillbringa måndagskvälölen med att bevittna AIK vs Caperio. Det kommer förmodligen kännas rätt skumt eftersom man helst hade varit nere på courten och tryck en och annan AIK:are över sargen. Om det har gått nog med tid sedan vi åkte för att jag ska kunna uppskatta det vet jag ännu inte. Vi får se. Det blir jag och David "BC" Ahlmark ackompanjerad av hans dam Maria.

Tills vi ses igen...

/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, ja förutom LCDn innan så må jag väl säga som sås att det är bara att ösa. Tisda söndag lirar vi bara komma o visa hur man gör =). Annars må vi styra upp och planera valborg, handla utrustning o dona utav helvete! Jag ringde dig tidigare men icke!

Anonym sa...

Men Selle,ska du vara full på Valborg?
Träffade Klintsten som var full som en kastrull i fredags på People,och tydligen så gick jag in i Wallén också... Så full var jag att jag inte märkte det.
Själv funderar jag på att fly fältet till Åland eller någon annan avlägsen plats som inte vet vad Valborg är för ngt...
hej hopp,så kanske vi ses i vimmlet på BJ.