22.3.08

In i kaklet

Nu är det kniven på strupen. Nu måste vi vinna för att förlänga denna säsong. Vi måste vinna mot bohemerna från Täby. Många runt om i innebandysverige tycker nog att det är kul att följa detta gäng. De spelar innebandy på ett lite ovanligt och verkligen inte stereotypt sätt.

Vi har förlorat två matcher och vunnit en hittills. För att vinna matchserien krävs det att vinna tre matcher. Nu ska vi bara se till att trumma på och låta dom smaka på den röda maskinen. Det som gjort att vi efter 22 matcher slutade på en hedersam andraplats bakom suveränerna Warberg måste vi plocka fram. Det som Forsman tjatar om dag ut och dag in är att vi ska spela vårt spel. Att vi ska tro på det vi gör. Vi ska bara se till att straffa våra motståndare när chansen ges. Där har det brustit lite hittills i detta playoff. Caperio har kommit undan alldeles för enkelt. Ger de oss chansen att spela mer i powerplay så kommer vi att straffa dom, var så säkra.

I helgen har jag haft besök av mina två morbröder (Arne och Lennart) och två av tre kusiner på morsans sida (Maja och Anna). Otroligt kul om än lite trångt i min lilla etta på 40 kvadrat. Att de fick se vår match i torsdags när vi inte lyckades vinna var väl lite synd men det var väldigt skönt att få tänka på lite annat när man kom hem istället för att bara behöva älta skiten och inte kunna sova.

Både Anna och Maja spelar innebandy och jag kan lugnt luta mig tillbaka när jag själv lägger av (om tio år eller så) och veta att de båda kommer föra det Selanderska namnet vidare inom innebandyeliten. Håll ett getöga på Ö-viks damtrupp de närmaste säsongerna så kommer ni se att de snart kliver in där och sätter åldringarna på plats.

Ikväll uppträder nästa års Idolvinnare, Jonas Burvall, på O'Connors. En otrolig röst som skulle behöva en spark i arslet och någon som bär honom till en audition så skulle han smyga hem det där i ett nafs. Kom ihåg var ni hörde/läste det först!

Nu är det dags för lite själavård, syns i siktet!

/Mr Klister

9 kommentarer:

Anonym sa...

Bra hands.. o bra röv Selle... =)

Mr Klister sa...

Tack till dig som väljer att vara anonym.

Anonym sa...

Vart har inlägget där Caperio/Täby nämns i nivå av div.1??
Har det raderats?

Mr Klister sa...

Om du vill något så kan du väl skriva ner något form av namn. Jag har för övrigt INTE raderat ett enda inlägg sedan jag förjade blogga för cirka ett och ett halvt år sedan.

Om du är här för att håna så kan du väl åtminstone se till att göra det med fakta.

Jag tycker fortfarande att Storvreta är ett bättre lag än Caperio. Jag tycker att vi gjorde rätt som valde dom och jag tycker att vi borde vunnit matchserien.

Anonym sa...

Hej du Selle.
Kom igen nu, du skriver följande; "Jag tycker fortfarande att Storvreta är ett bättre lag än Caperio. Jag tycker att vi gjorde rätt som valde dom och jag tycker att vi borde vunnit matchserien."

Jag är inte här för att håna eller smutsa men ni har precis blivit besegrade med 3-1 i matcher!!!, är inte Caperio bättre då?? Om inte, vad krävs tycker du för att bevisa att någon är bättre/sämre än någon annan?

Bit ihop, ta förlusten, hylla din motståndare och gå vidare är mitt tips iaf.

Lycka till framöver.

MVH / Tony

Mr Klister sa...

>> Tony

Caperio vann över oss. Vi presterade inte så bra som vi vet att vi kan. Caperio gjorde precis som de skulle och straffade oss. Det är bara att gratulera dom och önska lycka till.

Jag är inte bitter och tycker att det är orättvist eller så. De vann tre matcher och vi vann en, svårare än så är det inte.

"Vi borde vunnit matchserien" skriver jag och med det menar jag att VI (Storvreta) borde ha spelat bättre och vunnit för egen maskin. Inte som någon bortförklaring på otur eller annat skit. Man har inte otur i en matchserie av bäst av fem.

Hoppas att du nu kan sova bättre på nätterna Tony när du vet att jag inte sysslar med bortförklaringar. Och gör vad jag kan för att gå vidare.

Anonym sa...

Du Selle,i maj får ni ju spöa supporterklubben i brännboll och dricka öl,så det har du att se fram emot... Och jag tänker INTE vara nykter...

Mr Klister sa...

>> Ida

Ja det är ju alltid nått...

Anonym sa...

Ni vann en, förlorade en och spelade två oavgjorde. I den matchen ni förlorade gjorde ni också ett ytterst snöpligt självmål.

Täby verkar alltid ha marginalerna med sig. I slutspelet förra året vann de ju knappt en match efter full.

Suck...