19.3.08

Jobb(igt)

Det är alltid tungt att skriva inlägg efter man förlorat. Det är ännu lite jobbigare att skriva efter att just ha förlorat i ett playoff. Det är ännu jobbigare att skriva efter att ha förlorat i playoff, på straffar. Vad passar då bättre än att skriva inlägget på jobbet?
Storvreta är inte ett slaget lag för det. Det kändes som att vi var det bättre laget i måndags och vi borde vunnit. Nu gjorde vi inte det och då får vi stå här med mössan i famn och ta skiten. Det hade smakat bra att få avgöra i tre raka men nu får vi försöka vinna med 3-1 istället. Det funkar det med. Vi har sparkapital på många gubbar som inte får ut sin kapacitet under matchen så jag är inte vidare orolig. Kanske blir vi nu sådär lagom lite oroliga så att vi alla skärper till oss och presterar så nära 100% som möjligt.
Det brukar vara bra tändning på träningarna efter en förlust. Det finns några grabbar i laget som inte uppskattar förluster särskilt mycket. Jag klav in på min kollega, Ehsans, blogg för att läsa vad han skrivit om matchen. Ganska kul läsning men jag får känslan av att det är mycket tugg och hårda ord men inte så mycket mer. Framför allt var det en väldigt liten Ehsan. (LÄNK)
Lite planering/statistikjobb varvas med att skriva några rader. Även jag behöver lite omväxling på jobbet.
Måste nämna min gamle tränare, David Ahlmark, som just skrivit på för Årsta IK (LÄNK). Jag tror inte att det finns något bättre nämn för den föreningen. Han kommer att styra upp det väldigt talangfulla laget ordentligt. Det blir mycket krav men säga vad man vill, han vet vad som krävs för att komma framåt. Han vet vad som krävs för att vinna. Vill man vara med på tåget så gäller det att underkasta sig jobbet.
Lycka till BC, det kommer säkerligen gå galant!
Jag tror att jag hade satt min straff, om jag fått chansen. Kanske nästa gång...
/Mr Klister

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inte lätt att sitta på läktaren heller i måndags, snacka om att pendla mellan glädje och kanske inte förtvivlan men lite depp i alla fall.
Biljetten är bokad till nästa måndag och då hoppas jag få åka hem med ett leende på läpparna.
Och du, jag tror också du hade satt din straff :o)

Mr Klister sa...

>> mona

Skönt med stödet. Det är otroligt uppskattat!

Anonym sa...

Det är nog mkt snack och lite verkstad hos Ehsan... Undrar om idioten ens har spelat innebandy?
ciao ciao och vi ses imorrn!

Anonym sa...

Det är alltid "mycket tugg" och "hårda ord". Vad du sedan menar med "liten" har jag ingen aning om.....

Hoppas du får lägga en straff nästa gång, jag blir den första som gratulerar om den sitter!

Anonym sa...

Saknar ehsan en förebild här i världen? Blev han mobbad i skolan? Har han tappat snuttefilten? Det där tyck ja bli lite patetiskt. Hör han inte själv hur löjlig han låt? Jag menar, alla kan inte hålla på å förverkliga sina drömmar. Folk måst ju för faan veta sin plats i tillvaron. ehsan 14år kanske int ska skriva en blogg, eller gnälla på nåra grabbar som lirar innebandy och ha jävligt skoj tillsammans. Han kanske skulle hålla på med körsång istället eller "sitta ner" på pojkrummet och skriva ut sin aggretion i dikter istället. Ja känn ju att ja blir förbannad. Folk ska göra det dom är bra på och veta sin plats i tillvaron, allt annat ska dom ge faan i! Nej, mitt tips till ehsan är: Knalla ner till videobutiken. Die hard finns nämligen på DVD, så kanske poletten trilla ner.
Och bara så ni vet, mina råd är alltid gratis. Puss & Kram

Anonym sa...

Synd att det var du som stod för pausunderhållningen i måndags. vill ju se lite slitning på skorna innan säsongen är slut!