16.3.08

Sovmorgon

I morse var det äntligen dags för sovmorgon. Det var längesedan jag sov tills jag vaknade men nu var det dags. Tack Titti för att du ringde och väckte mig så jag slapp sova bort hela dagen.

Allt går nu ut på att ladda batterierna till måndagens kvartsfinal mot Caperio. Vår första match var nog ganska seg för vår kära publik att bevittna men Caperio spelar för att vinna och inte för att underhålla någon, bara att acceptera. Det är även precis som det ska vara i ett playoff. Jag har pratat med en hel del av mina bekanta och arbetskollegor som bevittnade matchen live och konstigt nog har jag varit den som försvarat deras agerande. De gör helt enkelt det som de tror krävs för att vinna. Sanningen är faktiskt att det var en väldigt jämn förstamatch och de kunde mycket väl kvitterat i slutsekunderna. Då vet man aldrig vilket lag som skulle vunnit. Men nu vann vi, 1-0.

Matchserien mellan Aik och Falun verkar vara den enda som tänt till på riktigt. Där snackar vi spelare som verkligen inte gillar varandra. Här vinner nog det lag som lyckas behålla kylan bäst trots ett löjligt högt adrenalinpåslag. Båda lagen är som allra bäst OCH som allra sämst när känslorna svallar. Det gäller att ligga så nära gränsen att balla ur som möjligt utan att kliva över.
Kranberg, som har slipat sitt spel en hel del de senaste säsongerna verkar vara tillbaka i gammal god form. Att han håller på med småfula efterslängar och är allmänt jävlig är inget som han är ensam om i SSL. Det är sådana idiotgrejer som gör att han utmärker sig. Snacka om att hela Sverige vet vad han går för nu. Det kan jämnställas med när Nede gjorde det sjukaste zorro-målet mot just aik i en tv-match. Efter det var han världens zorrokung. Vad Kranberg kommer vara känd för kan ni lista ut själva.
"- Vi har hittat flera händelser som är värre än den Kranberg nu anmäls för, säger AIK:s sportchef Erik Bjerlestam." (LÄNK)
Jag tycker det är rätt av Falun att anmäla. Kranberg går tydligt över gränsen och det EFTER att matchen spelats klart. Så jävla idiotiskt att göra en sådan grej när man redan vunnit. Jag tvivlar på att det finns några "händelser" som är värre än den Kranberg gör sig skyldig till.
Lorendahl verkar ha en vettig åsikt iaf. (LÄNK)
Det är minst två och som mest fyra matcher kvar i denna, och alla andra kvartsfinaler. Man måste bara älska det!
/Mr Klister

Inga kommentarer: