7.3.08

Årets nybörjare

Igår presenterade Innebandymagget den förste kandidaten till årets nykomling. En mycket god vän och lagkamrat var den förste. Gabriel Oredsson har inte bara varit min lagkamrat de senaste fem säsongerna utan även min ständige vapendragare då vi, större delen av min tid i IF Vesta, spelade i samma lina.

När vi nu båda två följts åt till den finaste av salonger (SSL) har han verkligen tagit ännu ett steg framåt. Efter att ha inlett säsongen i tredjeformationen har han nu sedan länge spelat sig in i lagets andra formation och sitter nog fast ganska hårt där. All heder åt hans prestation, han förtjänar helt klart nomineringen. Denne ständigt gyllenbruna ängel kommer flyga länge till i SSL, det är en sak som är säker.

Kandidat nummer två är Faluns målvakt Erik Ställ. Det är också en, för mig, bekant lirare. Han kommer från mitt gamla, och SSL:s nyaste, lag Umeå City. Han har varit en stabil målvakt för ett lag som ingen egentligen trodde särskilt mycket på innan denna säsong. Helt rätt nominerad även han. I Falun spelar även en Adriansson som förtjänar en nominering precis som norrlands egen Supermats. Det ska bli kul att se vem som till slut norpar priset. Sveriges älskling Kim från ön har nog en nominering att vänta.

Vilka som står för utmärkelsen är solklart som Magget uttrycker det själva på sin sida. Fast hur Stefan Forsman är när han använder kursiv stil vet jag inte.

"Utmärkelsen tas fram av Innebandymagazinet tillsammans med elittränarna i kursiv stil."

Läste i min bloggkollega Kimmos blogg att han helt sonika blivit tilldelad en laptop av en sponsor. Min laptop måste nog bara vara försenad. Den har i alla fall inte kommit ännu. Kanske måste man slå sig in i landslaget först innan de prylarna dyker upp. Får se till att göra det då helt enkelt!

/Mr Klister

Inga kommentarer: