3.11.07

Drömmen om landslaget

I morse fick jag sova tills jag vaknade. Jag älskar den känslan. Det var till och med så att jag vaknade till rätt så tidigt för att kolla på klockan. Sen kunde jag bara vända på mig, kura ihop mig under täcket och somna om. Fan va skönt. Med det hektiska schemat som jag har händer det inte ofta så man får njuta av de gånger det händer.

När jag väl vaknade upp den andra gången tänkte jag tillbaka på den dröm jag just haft. Jag var med på landslagets träning. Bara här får man ju vara rätt nöjd. Nu började de dela ut västar och lag fram och tillbaka. Det visade sig att de hade lite taskigt med målvakter och jag fick äran att stå i kassen. På något sätt var det inget konstigt med det. Alla de andra spelarna fick också spela på lite skumma positioner.

Helt plötsligt, som det brukar vara i drömmarnas värld, så sitter jag där i min målvaktsutrustning. Det känns bra och jag bestämmer mig för att spika igen. Jag testar några sidledsförflyttningar och tycker att: Det här verkar ju inte vara särskilt svårt.

Träningen börjar och jag gör räddning efter räddning. Jag är ju fan grym på det här. Helt utan träning så stoppade jag landslagsspelare efter landslagsspelare. Att vårat lag gjorde tre mål gjorde ju inte saken sämre. Det visade sig att jag hade brutala sidledsförflyttningar och utkast.

Så kan det gå i drömmarnas värld, som Dr.Snuggles skulle sagt.

/Mr Klister

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nästan synd att vakna upp ur den drömmen

Anonym sa...

Dr. Snuggles..... Glöm aldrig det. ;)

Mr Klister sa...

>> Pedro

Nu förstår jag inte alls vad du menar. Du måste ha läst fel! :P