23.9.07

Underbart

Nu har det hänt. Innebandyn har kört igång. För oss i SSL dröjer det ännu någon vecka men våra division 1-serier har alla kört igång. Jag känner själv hur kul det är att kolla upp alla resultat och se om matcher slutar som jag förutspått osv osv.

Vi i Storvreta har spelat en träningsturnering i Östersund där vi passade på att summera hela vår försäsong. Vi spelade mot Frösö, som var värdar för hela turneringen, och mot Caperio på söndagen. Vi har även hunnit avverka ett teoripass med lite videovisning. Det var väldigt lärorikt, som alltid, att se sig själv spela. Det blir så otroligt tydligt vad man gör bra och vad man behöver ändra på för att utvecklas i det spel som vi ska prestera.

Att vi skulle vinna över Frösö var kanske inte någon skräll. Skönt var det också att få gå in och punktera matchen tidigt med mitt 1-0 mål. Känner att jag skulle vilja prestera mer poäng och framförallt mål, men jag är övertygad om att det kommer rulla in när jag börjar känna mig varm i kläderna. När vi skulle ställas mot Caperio märkte jag själv hur spänningen inför matchen var lite annorlunda. I alla fall var det så för mig. De har spelat många matcher under sin försäsong och slutade trots allt som förste förlorare ifjol.

Antingen var vi, för dagen, så pass mycket bättre än Caperio att de inte kände att det var värt att slita för att nå seger eller hade de inte hämtat sig från sin långa bussresa. Det var inte alls någon gnista i laget alls. Lite fånigt smågnäll från deras bänk och försök till tjuvnyp som inte rörde oss i ryggen alls var allt de kunde bjuda på. Det är något som jag räknar med att DBS ser till att det blir ändring på tills vi möts i serien och det gäller viktiga poäng. För övrigt fick jag känslan av att de var väldigt små i Caperio. Eller är det jag som är stor?


Jag hade sett fram emot att få kämpa ner poeten också men läste på hans blogg att han fortfarande inte har slutat känna efter i sin hand. För övrigt måste jag säga att det är kul att hans kreativa sida (och då menar jag skrivandet) har fått en nytändning lagom till ligastart. Jag har, precis som han skriver på sin blogg, några favoriter bland bloggarna som jag läser nästan varje dag. Poetens blogg är en av dom.

Underbart att få komma med på Innebandymagazinets lista av bloggar. En hedrande 8:e plats blev det för Selles Sal denna gång. Nu får vi hoppas på att det blir en återkommande grej så vi kan följa våra bloggar och kunna sprida lite innebandy i landet. Mer roliga anekdoter, färre långa inlägg om träningar verkar vara deras förslag på förändringar. Ska tänka på det och sedan fortsätta att göra som jag själv tycker är bäst.

Noterbart att de allra flesta på listan använder sig av blogg.se och det endast är jag och Sjöstrand som använder blogspot.com. Att jag sedan reggat både sellessal.com och sellessal.se måste jag själv anse vara att ligga steget före alla andra. Mer har jag även på lager men det kommer snart att bli officiellt.

De började dock helt okej och lastade in en hel del skott från sina backar och försökte grotta in kulan. Skönt att Micke kunde spika igen och, med hjälp av våra backar med Samuelsson i spetsen, rensa bort framför mål. Noterbart under matchen var även att båda bröderna Samuelsson och Crilla (i Caperio) spelade i förstafemman och var med på linupen.

Imorgon blir det pressande av min gamla tid på coopern, heja heja!

/Mr Klister

4 kommentarer:

Anonym sa...

Såja! nu börjar d likna nåt.

Anonym sa...

We are the Reds
From Storvreta
get ready for a challange
you’re looking at the best
the Red and Black
we cannot be beat
determind and ready
get up on your feet
yell Red and Black
*com’n* Red and Black
*last time* Red and Black!

Anonym sa...

Är DNA-bladet skönt?

// En som funderar på det

Anonym sa...

Hur gick coopern?