30.9.07

Innebandyuppland bjuder upp till dans

En underbar dag är slut. Jag har hunnit med massor av innebandy och en utekväll av sällan skådat slag. Jag hann med att bevittna Sirius första seger denna säsongen, Umeå Citys (mitt gamla lag) seger över Årsta och en period av Storvreta/Vestas första segermatch mot Farsta. Allt utspelade sig i Allianshallen. Mitt sällskap bestod av två gamla lagkamrater, Erik Ställ (målvakt från Umeå City som denna säsong vaktar kassen i Faluns SSL-lag) och Mats Jonsson (vinnare av poängligan två raka säsonger i Umeå Citys färger men den kommande säsongen poängkung i Faluns SSL-lag). Underbart kul att de hälsar på.

Kvällen avslutas på BJ och vilken kväll... Kvällens danspartner gick inte av för hackor. Det var bland det värsta jag varit med om någonsin. Hoppas på en repris! Det är verkligen underbart att hitta någon som bjuder till och bara öser på, mer sånt.

Jag ser fortfarande fram emot nästa fredag när Storvreta IBK kommer att mosa Falun på bortaplan. Jag kommer garanterat hacka herr Ställ på fingrarna om han nu vågar skicka fram dom efter denna helg i Uppsala.

För övrigt så snarkar herr Jonsson betänkligt om någon är intresserad av den informationen.

/Mr Klister

Inga kommentarer: