21.9.07

Ny resa

Storvreta har påbörjat sin resa denna säsong. Vi jobbar med många nya spelare och försöker så gott vi kan att få ihop det till en tight grupp som ska arbeta tillsammans. Att vi ska få den känslan är nog det som Forsman jobbar hårdast med.

Idag börjar ännu en del på resan då vi ska bussa upp till Östersund för att träningsspela mot Caperio och Frösö. Det ska bli riktigt kul att möta silvermedaljörerna i Caperio och se hur det känns. Jag var med och mötte dom i Cupernas Cup förra året i Vesta och förlorade med 6-4 eller nått sånt. Då blev vi stundtals riktigt utspelade men minns att det nästan var svårt att koncentrera sig då de hade så frutansvärt fula tröjor.

(Det går inte att sitta och vila under matcherna om man ska vinna, eller?)

Det skulle vara underbart att verkligen få sätta grundspelet som Forsman tjatar om så att vi kan gå framåt i vår utveckling. Det skulle också vara skönt för mig att komma igång lite mer och göra fler mål. Jag är inte nöjd med det jag hittils presterat. Iofs så är jag väldigt sällan nöjd med min prestation.

Det som inte ska bli lika underbart är mina sessioner med massage av ljumskarna som jag kommer få av vår massör Jessica. Hon är grym men jag uppmanar ALLA att stretcha ljumskarna ordentligt så de slipper uthärda den smärta som jag går igenom.

Jag såg att Sirius spelade 3-3 mot Järfälla. Det var inte dumt. De kommer nog vinna division 1 norra denna säsong. Det är nog bara lag som Ö-vik och Alba som kan förstöra för dom.

Nej nu börjar det bli dags att packa. Vi ska ju trots allt åka om inte mer än 20 minuter. Tidsoptimist? jag?

/Mr Klister

Inga kommentarer: