22.9.07

Rum 265 "Two-Six-Five"

Jag överlåter tangenterna till mina rumskamrater i det magiska rummet "Two-Six-Five".
Vi stack klockan 9 från Scandic Uppsala. Som vanligt kommer Selander i sista sekunden med grus i ögonen.
Bussresan bestod mestadels av snack från Selander och lite pokerspel.
Några mil utanför Sundsvall lägger vi till vid en restaurang där samtliga deltagare beställer in fullkornspasta och köttfärssås ;)
Väl framme på hotellet lägger Selander ribban och kör ett rejält träningspass på toaletten tätt följt av Mr Fresch.
Matchen mot Frösö slutar 14-3. Selander spelar 1-0. "Mr Fresch" och "Danne Bron Jr" spelar 2-0.
Under kvällen/natten var tydligen en jacka på vift men återfanns på rummet.
Efter en redig hotellfrukost med bacon och scrumbled eggs laddar vi för ett teoripass och efterföljande match mot Danne Brons pojkar från Täby...
Ja, sådär går det om man överlåter skrivandet till två medspelare. Jag avsäger mig härmed allt ansvar för den text som du just läst. Om ni vill läsa om vad som egentligen hände i hallen så kan läsa om matchen i Östersundsposten.

Nästa inlägg skriver jag förhoppningsvis själv. Jag ber om ursäkt för att det ser så hoptryck ut. Eftersom detta skrivs på en publik dator så kan jag inte göra något åt saken.

/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

Seriöst. Skalman i efternamn:)!
Ursäkta, det är svårt att inte göra sig lustig över det namnet och att inte skriva någon av mina patenterade ordvitsar till varför Frösön fölorade. Jag är ganska säker på att ni kan komma på dom själva den här gången..
OK, respect Morgan, du pytsade ju in en balja, men kunde inte låta bli. Hoppas det är OK om du läser detta.

"Skalman är en uppfiningsrik och smart vän. Skalman är väldigt speciell och man vet inte hur gammal han är eller vilka hans släktband är. "Jag är född på trollkararnas tid" säger han. Han bor i sitt gula hus på Kullarna och uppfinner det mesta. Hans bästa uppfinningar är den självgående skottkärran och mat-och-sov-klockan som talar om när det är dags att äta och sova. Ingenting kan väcka Skalman när hans klocka väl har ringt."