27.9.07

Testad och klar

Nu är de sista testerna inför seriestarten avklarade. Idag var det dags för bänkpress, frivändningar, en massa skumma spänsthopp, lite kvickhet och sist men inte minst beeptest. Benen är otroligt sega och kroppen är HELT slut. Men oj va skönt det är att man är klar.

Måndagens Coopertest gav inte det besked jag själv ville ha. Lagmässigt var det bra resultat då nästan alla pressade sin tid. Själv sprang jag cirka 8 sekunder snabbare denna gång och sprang i mål på 11:08. Chins förbättrade jag också vilket var kul. Resten låg på ungefär samma nivå.

Dagens beeptest avnjöts efter alla dessa test så benen var ganska stumma. Det brände på bra men jag är inte riktigt nöjd med resultatet. Gabbe visade vägen och sprang överlägset längst, bra Gabbe!

Jag gillar verkligen stämningen i truppen och många stöttar och pushar för att vi ska komma framåt och prestera på bristningsgränsen av vad vi klarar av. Det är ett måste för att vi ska göra en bra säsong i slutändan.

I onsdags var det fotografering. Vi har en hel del lirare som är fåfänga i laget. De kan behöva lite snygga frillor och schyssta smile för att hinna ikapp mig eftersom jag själv är så otroligt naturligt snygg.

Jag fick även höra på träningen i veckan att jag är lite mesig här, att jag sågar lite för lite och är för snäll. Svaret jag gav var att jag förmodligen skulle se till att såga mer när säsongen drog igång. Men då kör vi direkt istället.

Vi lirade mot Caperio i helgen som gick. Caperio är ett lag som jag själv hyllat under förra säsongen. Ett lag fyllt av individualister som verkligen sliter och kör. Nu måste jag säga att jag blev väldigt besviken. Den store finnen (och då menar jag INTE Mika) såg otroligt loj ut och uträttade inte ett smack. Den där hete Dalbjer struttade omkring och sköt några gånger i täck med sin jättehook (knappast under 3 cm), Ramsin stod och gnällde över ingenting och hela laget kändes väldigt små. Har de bara värvat spelare under 70kg? Jag förväntar mig verkligen mer tugg och fysik när vi möts "på riktigt".

Ska bli kul att springa in i gnällspiken Magnus Svensson igen också. Känns just nu ganska skönt att sitta med det psykiska övertaget på fjolårets båda finallag.

För övrigt så ser jag fram emot att pulverisera Falun i premiären.

/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

You go boy!! Kommer du och kikar imorgon? 12.30 ... Centercourten.