8.9.07

Sova

Att det ska vara så förbaskat svårt att komma isäng. Här sitter jag återigen och filosoferar i natten. Nu är det inte hela sanningen. Jag håller på att styra upp lite ordning här i min lya innan morsan ska komma på besök, LITE ordning måste det ju vara trots allt. Sedan ska det ju styras packning inför resan också. Resan är Storvretas svetsarhelg på skeppet T/S Constantia. Vi avslutar en hektisk vecka med en segling på de sju haven. Hur det kommer att gå kommer ni säkerligen kunna läsa i början av nästa vecka, om vi nu kommit tillbaka tills dess.


Var och kollade en sväng på Cupernas cup i Alliansen. Snacka om att man blev sugen på att lira. Skulle varit kul att spela i det laget som alla vill slå i en cup på hemmaplan. Kollade lite på Sirius vs Visby och Falun vs FBI Tullinge.

Sirius var klasser bättre än Visby och jag tror inte att de förtog sig för att vinna med 5-0. Jag är lite besviken på Visby om jag ska vara ärlig. Jag trodde Packalen hade styrt iordning ett starkare lag än så. Men å andra sidan är Sirius ett lag som aspirerar på en elitserieplats och de SKA vara klasser bättre än Visby som fortfarande spelar i tvåan. Måste även säga att Patrik Strandh är riktigt kul att titta på, snacka om bollgeni. Mr Barck är även han riktigt grym. Han har en otroligt låg felprocent i allt han gör. Om inte Sirius själva klarar av att ta steget upp till eliten i år så har jag svårt att se att Barck inte kommer göra det.

Falun var på besök i C-hallen för match mot FBI Tullinge. Jag såg fram emot att bevittna när Supermats hade lekstuga med agenterna men tji fick jag. Jag fick visserligen syn på honom men han var inte ombytt och satt istället och förde statistik från läktarplats med en stukad fot (samma öde som Mr.Widén i Sirius). Tråkigt för både mig, honom och uppsalapubliken. Förhoppningsvis kommer han att spela resten av cupen och vi kanske får läsa om honom i Swups blogg när han nu börjat röra sig igen.

Falun vann till slut matchen ganska komfortabelt men FBI hade kunnat sno poäng om de bara hade utnyttjat sina lägen lite bättre. Hemjobbet sköttes inte fläckfritt i SSL-laget och de gick ofta bort sig med tre anfallare högt i banan och åkte på kontringar. Om de inte rättar till det till premiären så kommer vi att kontra sönder dom. Känn er varnade, jag bjuder på det.

Fick idag igen höra att jag borde skriva mer. Blir glad att folk vill läsa mer av Mr Klister. Det sporrar mig till att göra bättre ifrån mig.

Skepp o hoj!

/Mr Klister

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att läsa lite! Jag hoppas att din morsa blir nöjd med din städning. Det är sånna här tillfällen som jag önskar att jag var en elit-innebandyspelar. -Men herregud morsan! Hur ska jag hinna städa när jag spelar så mycket innebandy som jag spelar?!... Men de som har chansen tar den inte.. suck.. Du är grym Kendo! Keep smiling;)

Anonym sa...

Hoppas att ni har/har haft det roligt till havs! Färjestaden kör tydligen Fridrott som sammansvetsning/försäsongsträning.

Mona sa...

Hoppas er båtresa blev trevligare än min