10.9.07

Trotjänaren har gått i graven

Mycket har hänt sedan sist. Jag jobbar på ett litet reportage från helgens aktiviteter ombord på piratskeppet Constantia. Det kommer att komma upp inom kort. Jag hann även med att titta lite på semifinaler och final i Cupernas Cup.

Jag måste säga att jag inte trodde att Gävle skulle orka med att stå emot Sirius. Jag tänkte att Sirius med sin bollskicklighet skulle rulla och rulla runt Gävle som skulle få jaga och jaga för att sedan inte orka kontra när de väl fick bollen. Jag såg en del av Gävles semifinalmatch och de såg rejält tröttkörda ut då. Nu spelade Sirius en tuff match mot Årsta som stod upp bättre än vad man kan tro trots att de inte har i närheten av lika många stjärnor som Sirius. Årsta som tog ut sin målvakt i slutet i sin jakt på kvittering radade upp heta chanser och var så snöpligt nära som ett stolpskott från att lyckas. Det kan ha varit så att Sirius psyken inte hann ladda om till finalen. Att de inte kunde plocka fram det där jävlar anamma som krävs.

(Bild: tagen på bussen på väg mot Växjö cirka tjugo minuter efter avfärd)

Någon som kan gissa vem som är porträtterad?

När jag sedan såg finalen så vårdade visserligen Stjärnorna bollen men de kom ganska sällan till farliga chanser. Precis som herr Ahlmark i Gävle vill ha det. Något som jag själv satt och störde mig på var att Sirius slängde bort en 3-5 frislag i mycket bra lägen bara för att alla som var på banan var så kåta på att skjuta mål själv att det inte stod någon alls på mål. Det är för dåligt om du frågar mig. (Nu är ju det lite mitt område av expertis också så det kan vara därför som jag reagerar)

Sirius saknade också ett par gubbar i sin tredjelina, Rille och Mr.Widén. Dessa herrar bidrar med ett mycket rakare spel när de är på banan och det behöver Sirius för att variera sitt spel och bli svårare att läsa.

(Min gamla trotjänare till Hitman blev brutalt söndertrampad under träningsmatchen mot Alba. Kanske ör dags att vänja sig vid att mina motståndare måste ta till dylika trix för att få stopp på mig.)

Mer om helgens bravader och tankar inför nästa helgs ligacup kommer i veckan.


/Mr Klister

15 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gissar på Ängeln

Anonym sa...

jäkla LG å hinna före, gissar också på Gabbe.

Anonym sa...

Selles Hitman - R.I.P
Gabbe eller JG,inte är det Kim iallafall,han har mer bröstmuskler.

Anonym sa...

Det är väldans vad du verkar "på" när det gäller Kim och Dan, är du groupie eller nå´t?

Bilden är Gabriel, känns givet.

Selle, har inte sett listan i IB-magget men du borde vara med högt upp, din blogg är grym!

Anonym sa...

Övre delen av kommentaren ovan var riktad till Ida då...

Anonym sa...

nej,det e jag inte,men har man sett bröderna brothers i flera år och då lägger man märke till sådant... men vad har Ängeln gjort på tröjan? han är nästan värre än sin namne på fyra år...

Anonym sa...

Kan meddela att det INTE är jag =)

Eftersom jag satt i samma buss så vet jag vem det är. Även han är ett nyförvärv...

Anonym sa...

Putte Nilsson lr? Vinner man nåt pris om man gissar rätt?

Mr Klister sa...

>> LG & frippan

Nope, fel.

>> ida

Nope, fel, fel. Det är inte heller Putte Nilsson.

>> anonym

Tackar tackar. Jag såg det på nätet idag. Något säger mig att jag inte är med men då beror det ju såklart på att de har dålig koll. Min blogg MÅSTE ju bara vara den bästa!

Anonym sa...

Mikulski.

Anonym sa...

Jag gissar Joel =) // Bloggtokan från Växjö ;-)

Mr Klister sa...

>> Swup

Fel, försök igen.

>> Bloggtokan?

Fel fel, gör om-gör rätt!

Anonym sa...

Micke Karlsson då?

Anonym sa...

Ha ha ja jag är Camillas kompis som var beroende av bloggar och jag lyckades hitta även din =)Därav "bloggtokan" =)

Mr Klister sa...

>> anonym

Grattis, du har vunnit en brödrost. Synd bara att du inte skrivit din adress så jag kunde skicka den.

Klart det är Micke Karlsson på bilden!