29.4.07

På den sjunde dagen..

Lugn och ro har präglat salen sedan den storartade avslutningen på säsongen. Warberg och Rönnby avgick med segern, det är bara att gratulera. Ni var värdiga vinnare, värdiga på det sättet att ni såg till att ta er till finalen och där vann er match. Jag är rätt glad att mitt tips på två ojämna finalmatcher inte slog in.

Att det inte står nya alster här i salen betyder inte att det är stiltje inom innebandyvärlden. Tvärtom så händer otroligt mycket. Alla lag ser om sina skepp och framför allt sina mannar. Det gör även de tre lagen i division ett i Uppsala. Årsta, Sirius och Vesta/Storvreta jobbar alla hårt för att se till att nästa säsongs trupp ska bli så stark som möjligt.

Vestas sammarbete med Storvreta är något som jag antar att väldigt många är nyfikna på och jag tänker bara öka på mystiken runt laget genom att säga att det kan bli bra grejer. Det tar tid, alldeles för lång tid för min smak. Utan att avslöja något, för jag sitter på mängder av information som jag samlat in från alla möjliga håll, så måste jag trots allt säga att jag med spänning följer utvecklingen.

Sirius har jag lite dålig koll på. Verkar som att man smällt de befintliga tränarna på fingrarna rejält i och med att man signerat herr Jerdheim sent. Vad jag förstått så kommer han inte visa sig i kajornas stad förrän just innan säsongsstarten. Vad händer med spelarna? Kommer de vara sugna på att satsa för att ta "steget" i år igen? Vilka stannar och vilka går? Mest spännande är dock att se vilka nya de lyckas knyta till sig.

Om Årsta går ryktet att en fet sponsor klivit in och sprayat stålar i sexnollorsklassen. Det är sjukt om man jämför med årsbudgetar för vissa av lagen i samma serie. Blir helt klart intressant att se vad Årsta kan göra av det.

Om min egen del säger jag INGENTING, så har jag inget sagt. Dock är det mycket på gång ;)

(Bild hämtad HÄR)

Jag fick just reda på att en broder blivit krossad. Nu blir det slut på innebandytänk och jag skickar en ros och den fetaste kramen till dig mannen. Bara så du vet om det så är jag här för dig! Närsomhelst. Ibland får man perspektiv på det man sysslar med. Man känner sig jävligt liten bara sådär, och ömtålig. Livet är fan inte lätt. Helvete!

Någon som gillar Beyonce föresten? Hon ska lira på torsdag 19:30 och det finns två biljetter till vrakpris hos Mr Klister. Bara säga till!


(Bild hämtad HÄR)
/Mr Klister

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ingår ett backstagepass till konserten? Vilken Donna!!

Mr Klister sa...

Japp, det är bara hälsa från Mr Klister så släpper de förbi dig. Inga problem.

Anonym sa...

Jerdhiem, snarare Jedhiem!

Mr Klister sa...

>>Storvreta

Ja, jag håller med, det är ju otroligt viktigt att man stavar rätt jämt så att inge missförstår och tror att jag menar någon annan än jag gör! Tänk va knasigt det hade blivit då, eller hur?!