10.4.07

Matchen hade allt, även domare!

Jag såg matchen mellan Pixbo och Caperio idag. Jag har bara sett en match som toppar denna i spänning. Det var OS-finalen i handboll mellan Sverige och Ryssland. Nu fick de spela två förlängningar och Sverige låg under med massor med mål i varje. Annars var detta det bästa jag sett. Jag är överlycklig att det slumpade sig så att Svt24 var där och filmade alltihop. Om ni inte sett matchen så råder jag er verkligen att göra det.

Något matchreferat vågar jag mig inte ens på. Jag är förstummad helt enkelt, jag vet inte vad jag ska säga alls. Det enda som svärtar ner är att de två kycklingarna i gult är så otroligt fega och vågar knappt blåsa frislag mot de stora duktiga Pixbostjärnorna (läs Quist). Han tacklar Sundbom över sargen två gånger i samma byte i början och Täbyspelaren ska vara glad att han ens fick frislag. Men det är klart, det är kanske samma sak som i Solna, han halkade väl bara på en klubba. Det måste ju vara otroligt smärtsamt för dessa herrar att svart på vitt kunna titta på matchen och i efterhand se hur fel man hade.

Nu är inte jag en som fastnar och gnäller och gnäller utan jag måste säga att de klarar av matchen riktigt bra resten, men nog missade de ett par sannslöst solklara utvisningar på eleganten från göteborg.

Känns lite fånigt att vara den hundrade i raden som säger detta men det vore väldigt konstigt om Rickie Hyvärinen inte har spelat till sig en landslagsplats efter gårdagens match.

För övrigt måste jag säga att Ramsin inte var riktigt lika bra som han brukar. Den som stod för den matchavgörande räddningen i den här matchen var helt klart Ågren i Pixbos mål. Det kan ha varit årets räddning när Walldén bara har att rulla in den i öppet mål under förlängningen. Nästan så att jag inte trodde mina ögon.

/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med Selle. Helt klart den bästa innebandymatchen jag sett. Den hade allt! Sjukt imponerad av Täbys inställning.